PROFIT NEWS TV și Unvinpezi.ro organizează Maratonul Vinului cu cei mai importanți experți în domeniu

Maratoanele Profit.ro   
PROFIT NEWS TV și Unvinpezi.ro organizează Maratonul Vinului cu cei mai importanți experți în domeniu

Profit News TV organizează joi, 31 agust, Maratonul Vinului, împreună cu Unvinpezi.ro, platforma online cu cele mai multe recenzii de vinuri din România. Aflăm de la experți în domeniu totul despre piața vinului în România, a șasea țară producătoare de vin din Europa. 

Unvinpezi.ro a fost lansat în anul 2012 cu un concept unic pe piața de vinuri din România, acela de a vinde doar vinuri premium atent selectate de o echipă de specialiști, o singură etichetă de vin pe zi, la cel mai bun preț din online, în cantitate limitată. 12 ani mai târziu platforma completează oferta zilei cu un magazin cu peste 600 de etichete de vinuri alese și un Club cu beneficii exclusiviste pentru membri. 

Moderatorii acestei dezbateri online sunt Raluca Al Haddad, jurnalist cu experiență de peste 20 de ani și Cosmin Tudoran, somelier, degustător autorizat ADAR (Asociația Degustătorilor Autorizați din România), de 9 ori jurat la IWCB (International Wine Contest și #profudevin.

Urmărește-ne și pe Google News

Urmărește LIVE Maratonul Vinului joi, 31 august, de la 10:00 pe:

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Site-ul Profit.ro
Pagina de Facebook Profit.ro
Pagina de Facebook Unvinpezi.ro
Canalul TV Profit News TV
Canalul TV Prima News

Context:

  • Lumea vinului este sensibilă la schimbările de comportament ale populației și la evenimentele economice globale.
  • Cererea pentru vin este în creștere, iar vinul se poziționează din ce în ce mai mult ca și element indispensabil de experiența gastronomică.
  • Anul 2022 a accentuat mai mult consecințele instabilității mai ales pe fondul ultimelor scumpiri din piață, fiind un an al provocărilor și în categoria de vin.
  • Competiția din punctul de vedere al varietății de produse este foarte mare și la fel de mari sunt și așteptările clienților.
  • Este o categorie cu frecvență promoțională mare, fapt ce va genera o creștere în volum a vânzărilor.
  • România rămâne al șaselea producător european în ciuda secetei, cu 4,6 milioane hectolitri, după un avans de aproximativ 4% în 2022, potrivit estimărilor Organizației Internaționale a Viei și Vinului.

Piața:

  • Recul pe HoReCa, în mare parte din cauza vinurilor din Moldova (vinuri care sunt asimilate ca fiind românești) care au mușcat din cota producătorilor locali.
  • Trend pe categorii: cresc vinurile spumante și scad/stagnează rozeurile, e posibil să migreze consumatorii de la o categorie la alta.
  • A scăzut/stagnat vanzarea prin mediul online.
  • Schimbarea proporției în obiceiul de consum între vinurile românești și cele de import.
  • Vinurile de import vin cu preț competitiv, calitate foarte bună, în timp ce vinurile românești au costuri de producție mai mari.
  • Există o legislație care încurajează replantarea și reconversia terenurilor viticole, însă este dificilă și greu de implementat.
  • Acest program de restructurare/reconversie reprezintă ansamblul de măsuri eligibile care, prin realizarea lor, conduc la creșterea competitivității producătorilor de vin prin adaptarea producției la cererea pieței.
  • Nu există o strategie națională coerentă pentru promovarea vinului românesc în străinătate.

Teme de dezbatere în cadrul Maratonului:

1. Oportunități:

  • Piața vinului în creștere
  • Elasticitatea prețului
  • Environment capital - resurse virgine, neafectate de tehnologie, bio/eco etc.
  • Acces la tehnologie prin intermediul fondurilor europene (fazele 1 si 2)
  • Educarea consumatorului, creșterea segmentului premium
  • Turismul la cramă, degustări de vinuri -> Povestea vinului -> Conectarea cu locul -> Ieșirea în natură

2. Provocări:

  • Toate investițiile se fac de la 0
  • Comunicare foarte mică la nivel de industrie către piețele internationale- lipsa unui brand de țară
  • Nereglementarea vinurilor de import (nu există obligativitatea analizelor/nu există control)
  • Crearea de spații destinate vinurilor de import în marile rețele de magazine prin intermediul cărora să se poată controla mai ușor marea masă a vinurilor de import
  • Apariția discrepanțelor, la nivel de preț, între vinurile de import vs vinurile de export - în țările dezvoltate se fac investiții în faza 3: subvenții pentru sticle, dopuri, etichete
  • Problema pentru producătorul local din cauza faptului că pe piața locală nu se produc materiile prime necesare industriei - enzime, drojdii, sticlă, capișon, dop
  • Nu există strategie la nivel de industrie și nici la nivel de individ (cramă), nu știm cine suntem și nici unde vrem să ajungem.
viewscnt
Afla mai multe despre
vin
maraton