Doar câteva zeci de ordine au mai pus, la debutul celei de-a 5-a zile, investitorii individuali în oferta publică de listare a Cris-Tim Family Holding (CFH). Este liniștea de după furtună.
În ziua precedentă, ultima în care investitorii puteau plasa ordine pentru a beneficia de un discount de 5% aplicabil ofertei, s-a cotat furibund.
Această frânare bruscă era de așteptat și este un comportament cunoscut al investitorilor în oferte publice cu structură de acest tip. O ușoară creștere a subscrierilor ar urma să mai fie, eventual, în ultima zi a ofertei, în care unii investitori, în funcșie de calcule privind alocările pro-rata să mai coteze pentru a dobândi pachetele de acțiuni țintite.
Oferta a rămas la cele aproximativ 168,00 milioane titluri subscrise, care reprezintă o suprasubscriere de 41 de ori în raport cu cele 4,06 milioane acțiuni oferite pe această tranșă și sunt echivalentul a 2,94 miliarde lei, sumă care excede și valoarea de piață a procesatorului de carne care ar urma să fie între 1,34 miliarde lei și 1,42 miliarde lei în funcție de prețul ofertei.

Acesta ar urma să fie identificat pe tranșa mare, acoperind 85% din cele 27,06 milioane acțiuni puse în vânzare și unde investitorii instituționali au timp de gândire până pe data de 29 octombrie despre unde văd evaluarea cea mai nimerită.
Este un răgaz de câteva zile după o deliberare care are aproximativ un an de când Cris-Tim a început demersurile de consultare a pieței. În cadrul întâlnirilor cu fondurile de investiții (pitch), primele întrebări au fost cele legate de industrie, spune Cosmina Plaveti, Head of Investment Banking la Banca Comercială Română, răspunzând la o întrebare a Profit.ro.

Investitorii activi pe piața românească sunt mai obișnuiți cu funcționarea sectorului bancar sau a celui energetic, de unde sunt cele mai importante companii, dar despre procesarea cărnii aveau multe necunoscute. Voiau să înțeleagă sectorul, rezumă Plaveti de la BCR, parte a consorțiului de intermediere.
Alte întrebări au fost cele legate strict de indicatorii comerciali, adaugă Irinia Neacșu, director executiv corporate finance la BRD – Groupe Societe Generale (BRD), co-aranjor mandatat în legătură cu oferta.

De asemenea, au fost întrebările care țin de guvernanța corporativă, dar și cele de viziune. “Au vrut să cunoască obiectivele familiei pe termen lung“, rezumă Neacșu de la BRD natura acestor preocupări.
Radu Timiș Jr. confirmă că a fost preocupare față de succesiune, care deja în cadrul Cris-Tim a fost inițiată, el preluând poziția de CEO de la tatăl său, fondatorul Radu Timiș. Viziunea pe termen lung a companiei a revenit constant la întâlnirile cu investitorii.
Finalmente, pentru o companie care a ajuns lider în piața românească, managerii fondurilor de investiții au dorit să afle care sunt companiile comparabile listate din piețele europene (peers) pentru a vedea indicatorii benchmark de evaluare.