România nu are activități comerciale directe cu SUA, astfel că tarifele majorate impuse de președintele Donald Trump pentru vehiculele și piesele auto importate din Uniunea Europeană nu vor afecta direct industria auto din România, dar Asociația Constructorilor Auto din România spune că vor fi afectate companiile auto din UE și cele din SUA, dar și, indirect, cele de componente din țara noastră.
Industriașii români se reunesc pentru a analiza impactul taxelor impuse de președintele american, Donald Trump, asupra activității lor.
Atunci când vine vorba de comerț, uneori „prietenul (este) mai rău decât dușmanul”, este mesajul președintelui american Donald Trump, arătând că peste 80% din mașinile fabricate în Coreea de Sud sunt vândute în Coreea de Sud, iar peste 90% din mașinile vândute în Japonia sunt fabricate în Japonia, în timp ce mașinile fabricate în SUA reprezintă doar o mică parte în vânzările din aceste țări.
Președintele american, Donald Trump, anunță oficial că semnează un ordin executiv care impune "tarife reciproce" la nivel mondial.
Instituțiile de reglementare a sectorului energiei electrice din Uniunea Europeană și industria de profil din UE se contrazic cu privire la efectul investițiilor necesare în dezvoltarea rețelelor de transport și distribuție a electricității de pe continent, pentru integrarea volumului tot mai mare de producție din surse regenerabile și pentru susținerea electrificării în creștere a economiei europene în general, asupra tarifelor de rețea suportate pe facturi de consumatorii de pe Bătrânul Continent.
Amânarea intrării în vigoare a noului Program Rabla și incertitudinile legate de valoarea tichetului pentru mașinile electrice au dus piața de mașini electrice din România la un nivel foarte scăzut, declinul față de anul trecut fiind în martie de 58%, relevă datele analizate de Profit.ro.
Efecte în lanț ale tarifelor vamale anunțate de președintele SUA vor fi înregistrate în toată industria auto, dar vor fi afectați inclusiv producătorii americani și cumpărătorii de mașini din această țară. „Producătorii europeni investesc în SUA de zeci de ani creând locuri de muncă și creștere economică”.
Piața locală a asigurărilor generale și de viață a atins 23,4 miliarde lei în anul 2024, în creștere cu 11% față de 2023, arată datele Autorității de Supraveghere Financară (ASF).
Piața auto din România dă ușoare semne de revenire, după ce în lunile ianuarie și februarie s-a confruntat cu scăderi ale înmatriculărilor. În total, au fost înmatriculate peste 15.000 de vehicule noi, cu 7 procente peste nivelul de anul trecut.
Dacă analizăm harta României și disptribuția fabricilor pe județe, producția de bere susține economiile locale în aproape trei sferturi (75%) din țară. Berea reprezintă una dintre puținele industrii cu o amprentă cu adevărat națională, fiind produsă în 30 din 41 de județe. Producție de bere nu se face doar la București, Ploiești, Timișoara, Iași, Brașov sau Cluj-Napoca, ci se face și la Poiana Mărului, Mărginimea Sibiului sau Măneciu-Ungureni, spune Asociația Berarii României.