Compania va investi până la 250.000 de dolari în companii din portofoliu, investiții care pot lua mai multe forme, inclusiv numerar, credite pentru utilizarea platformei Databricks și credite de la furnizori externi verificați prin intermediul companiei, cum ar fi designeri web.
Programul face parte din Databricks Ventures, divizia de capital de risc lansată în 2021, care a investit deja în startup-uri, inclusiv în motorul de căutare de inteligență artificială Perplexity și startup-ul de asistență de inteligență artificială pentru întreprinderi Glean.
Cu noul accelerator, Databricks dorește să depășească capitalul de risc standard, oferind companiilor mentorat din partea directorilor săi și ajutându-le să crească, în unele cazuri, chiar înainte ca startup-ul să lanseze un produs.

„Putem face asta mult mai bine decât poate face un capital de risc tradițional”, a declarat CEO-ul Ali Ghodsi pentru Forbes. „Investitorul de capital de risc nu are 20.000 de clienți”, a continuat el, adăugând că Databricks ar putea folosi relațiile sale cu clienții și expertiza operațională pentru a ajuta companiile tinere să intre pe piață.
Companiile din portofoliu vor avea, de asemenea, acces la rețeaua de relații Databricks cu capital de risc, inclusiv Andreessen Horowitz, Battery Ventures, General Catalyst, NEA și Menlo Ventures. Aceste introduceri vor fi utile atunci când companiile din portofoliu vor dori să strângă finanțare de serie A și mai mult, a spus Ghodsi.

Anunțul vine la o săptămână după ce Databricks a anunțat o rundă de strângere de fonduri de 1 miliard de dolari din seria K, evaluând compania la 100 de miliarde de dolari.
Databricks a strâns aproape 20 de miliarde de dolari în total de la înființarea sa, în 2013.
Compania a anunțat recent că va achiziționa startup-ul de învățare automată Tecton, pentru a-și extinde ofertele de agenți AI.
Tecton, lansat în 2019 în San Francisco, a fost evaluat ultima dată, cu investiții de la Sequoia Capital și Coatue Management, la 900 milioane de dolari, în 2022, și are circa 90 de angajați, conform Reuters.
La sfârșitul anului trecut, Databricks a strâns 10 miliarde de dolari într-una dintre cele mai mari runde de finanțare cu capital de risc din istorie, care a evaluat-o la 62 de miliarde de dolari.
În primăvară, Databricks, a agreat achiziționarea Neon, un startup care furnizează o versiune comercială a bazei de date open-source PostgreSQL, într-o tranzacție de circa 1 miliard de dolari.
Neon, cu sediul în San Francisco, a strâns recent peste 130 de milioane de dolari de la investitori, inclusiv de la fondul M12 al Microsoft.

Are peste 18.000 de clienți, printre care OpenAI, Adobe, Boston Consulting Group, Replit și Vercel.
Fondată în 2021, Neon are peste 130 de angajați.
În ultimii doi ani, Databricks a achiziționat mai multe startup-uri pentru a-și extinde capacitățile AI. Luna trecută, a cumpărat Fennel AI, o companie care automatizează fluxurile de date pentru aplicațiile AI.
Anterior, a achiziționat și Lilac AI, o companie specializată în seturi de date de inteligență artificială, și MosaicML Inc., un dezvoltator de modele lingvistice de mari dimensiuni. Se spune că ultima tranzacție a costat aproximativ 1,3 miliarde de dolari.
Recent, Databricks a reușit să închidă o rundă de investiții la peste 15 miliarde de dolari, cu o evaluare de 62 miliarde dolari.
Printre investitorii strategici se numără inclusiv Meta (compania-mamă a Facebook), dar și fonduri de investiți din Singapore și Qatar.

Practic, runda totală de investiții a fost de 10 miliarde de dolari în investiție de risc de tip equity și 5,25 miliarde de dolari de tip împrumut strategic de la bănci și companii private de creditare.
Printre bănci se numără JP Morgan Chase, Barclays, Citigroup, Goldman Sachs și Morgan Stanley.

Evaluarea companiei este acum de 62 de miliarde de dolari iar investiția este folosită pentru investiții în business, achiziții și internaționalizare.
Databricks, ce are doi cofondatori de origine română, dezvoltă tehnologii pentru baze de date. Aceasta a fost fondată în anul 2013, de un grup de profesori de la University of California, Berkeley. Printre cofondatori se numără CEO-ul companiei, Ali Ghodsi, precum și doi informaticieni de origine română: Ion Stoica (președinte executiv al companiei) și Matei Zaharia (chief technologist).

Databricks furnizează software ce strânge, analizează și distribuie date, făcând o zonă de analiză atât de importantă acum odată cu creșterea inteligenței artificiale.
Are peste 10.000 de clienți la nivel global.