Proprietarii de restaurante și alte localuri au început discuțiile cu Guvernul pentru redeschiderea unităților, după 1 iunie, varianta fiind ca accesul clienților să fie permis din nou, dar pe baza unei testări rapide de coronavirus. Operatorii din domeniul HoReCa promit că își vor asuma costurile pentru testele rapide ale clienților la intrarea în locații, astfel încât prețurile pentru clienți să nu fie afectate.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Reprezentantul Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), Dragoș Petrescu, a apreciat că numărul celor care vor fi testați la intrare nu va fi foarte mare, deoarece unii români s-au vaccinat, iar alții pot dovedi că au trecut prin boală.
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania"Pe lângă vaccinare luăm în calcul testarea de către operator, pe costurile operatorilor. Deci nu discutăm aici de un potențial cost pentru cetățenii României, însă toate aceste reguli care ar putea ajuta redeschiderea ospitalității la data de 1 iunie vor fi decise în Comitetul interministerial. (...) Nu ne așteptăm ca toți clienții noștri să urmeze a fi testați, pentru că avem o categorie de clienți suficient de mare și în creștere care s-a vaccinat, avem o categorie de clienți suficient de mare care a trecut prin boală și poate arăta că a trecut prin boală, așadar cei care vor fi testați rapid vor reprezenta o minoritate, iar acest cost, între 2 și 3 euro, care va fi un unul de testare rapidă este un cost asumat de operatori", a menționat Dragoș Petrescu, arată Agerpres.
La rândul său, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile, a precizat că operatorii nu vor transfera asupra clienților costurile testării rapide la intrarea în localuri.
"Evident că orice cost care e suportat de operator se regăsește cumva, dar nu vor crește prețurile datorită acestor costuri (cu testările rapide, n.r.), ni le vom asuma noi, cu scopul de a crește volumul, de a crește circulația turistică în unitățile noastre, deci în niciun caz nu vom transfera costul pe client", a menționat Călin Ile.
Pe de altă parte, președintele FIHR a subliniat că angajații din HoReCa nu vor fi obligați să se vaccineze.