Chain IQ, companie de shared service, furnizor de servicii globale pentru firme, preponderent de achiziții, către care banca elvețiană de investiții UBS și-a externalizat, din 2013, mare parte din operațiunile de achiziții publice, a intrat pe piața din România, rezervându-și un birou în una dintre clădirile centrului de business Globalworth Campus, dezvoltată de omul de afaceri grec Ioannis Papalekas, liderul industriei locale de clădiri de birouri.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Într-o primă fază, compania și-a propus să recruteze aproximativ 100 de angajați.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Înființată în 2013 și având ca prim client UBS - de la care a și luat numeroși angajați - Chain IQ are sediul central la Zurich și birouri în New York, Londra, Singapore și Mumbai, deservind în prezent circa 30 de firme din 20 de țări, precum China, Hong Kong, Japonia, Australia.
Compania a fost fondată de Claudio Cisullo, fost președinte al Consiliului Consultativ al UBS și actual membru al Consiliului de Administrație al Ringier, grup media cu operațiuni și în România. Pentru doi ani, între 2009-2011, a fost și în board-ul Sauber în competiția auto Formula 1.
CEO al companiei este Urs Dogwiler, fost manager la producătorul elvețian de echipamente electrice și industriale ABB, de asemenea cu operațiuni de mult timp în România.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE O nouă companie aeriană low-cost vine în RomâniaCu circa 300 de angajați, Chain IQ are venituri anuale de circa 70 milioane dolari.
La acest moment, costurile înregistrate în România de companiile de outsourcing sunt printre cele mai scăzute din regiune, București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara fiind în categoria celor mai ieftine destinații ale centrelor de Business Process Outsourcing (BPO) și Shared Services Center (SCC), între orașele din regiune care concentrează cele mai multe astfel de firme.
Centrele de acest tip preiau, în general, diferite activități, precum cele de call-center, IT, customer support, suport tehnic, payroll și bookkeeping, externalizate de companii sau furnizate în grup de un centru specializat.
Industria de servicii pentru afaceri (business services - ITO, BPO, SSC si R&D) este una dintre cele mai importante din România, cu peste 100.000 de angajați.