Prima Toyota Corolla cu propulsie electrică a fost prezentată la Tokyo sub forma unui prototip. Acesta propune un design complet nou, care folosește o serie de elemente regăsite pe noile modele Prius și RAV4, are o siluetă inovatoare, de sedan atipic, și vine cu o gamă largă de propulsii.
Toyota Corolla este unul dintre cele mai vândute automobile din lume, având cifre impresionante pe toate cele 12 generații lansate până acum. De altfel, se numără printre automobilele cu cea mai îndelungată prezență sub același nume, alături de modele celebre ca Chevrolet Suburban, Ford F-150, Jeep Wrangler sau VW Transporter.
Lansat în 1966, într-o caroserie fastback de numai 3,85 metri lungime, a devenit rapid popular pe piețele lumii datorită calităților sale: fiabilitate la un preț accesibil.
Actuala generație a fost lansată în 2018 în toate formele de caroserie și ar trebui să fie înlocuită anul viitor. Pentru a anticipa acest moment, compania japoneză a dezvăluit la Tokyo un concept-car Corolla care surprinde nu doar prin aspectul său, ci și prin faptul că aduce pe aceeași platformă motorizări hibride, cu combustie și electrice. Inovațiile sunt prezente inclusiv la nivelul motoarelor cu ardere internă, care sunt mai economice, au o capacitate cilindrică redusă și folosesc cele mai noi tehnologii.
„Fie că este vorba de un vehicul electric cu baterie, un hibrid plug-in, un hibrid sau un vehicul cu motor cu ardere internă - indiferent de sursa de energie - haideți să creăm mașini frumoase pe care toată lumea va dori să le conducă! Această mașină este plină de invenții menite să transforme acest lucru în realitate”, a spus CEO-ul Koji Sato, la prezentarea conceptului Corolla.
Versiunea electrică prezentată la salonul auto din capitala japoneză are o mulțime de noutăți care atrag atenția, începând de la indicatorul de încărcare vizibil chiar pe caroseria mașinii, lângă priza de încărcare.
Reprezentanții companiei au anunțat că noul model va avea un spațiu mai mare la interior, o aerodinamică îmbunătățită, cu un parbriz mult mai înclinat, o statură mult mai sportivă și foarte multe gadgeturi la interior, cum este de exemplu ecranul destinat pasagerului din dreapta.
Motoarele au capacități de 1.5 litri, atât pe versiunile cu combustie, cât și pe cele hibrid, în timp ce o versiune turbo de 2.0 litri va rămâne o opțiune pentru clienții care doresc mai multă putere. Este o schimbare destrategie pentru Toyota, care a folosit până acum motoarele de capacități mari, de 1.8 litri, aspirate, la propulsoarele hibrid.
Odată cu reducerea dimensiunii motoarelor, Toyota va putea aborda noi proporții în design, cu capota mai coborâtă, console reduse și geamuri mari.
A treia generație Corolla va sosi pe piață ca de obicei, cu caroserii sedan, hatchback, wagon și crossover, dar distribuția lor va fi făcută după specificul piețelor.
Toyota a vândut în cei 60 de ani care au trecut de la lansarea primei generații Corolla 55,46 milioane de mașini, în 150 de țări și regiuni ale lumii. Anul trecut, Corolla s-a vândut în 1,66 milioane de exemplare la nivel global, în toate formele de caroserie. China a fost cea mai mare piață, cu 510.000 de mașini Corolla, în timp ce în America de Nord s-au vândut 402.000 de exemplare.
















