Directoratul Național de Securitate Cibernetică avertizează că antreprenorii și companiile devin tot mai frecvent ținte ale tentativelor de fraudă telefonică, fiind contactați de infractori care susțin că sunt reprezentanți ai autorităților.
”Antreprenorii și companiile devin tot mai frecvent ținte ale tentativelor de fraudă telefonică, în care atacatorii se prezintă fals ca fiind reprezentanți ai unor autorități. Scopul acestor apeluri este, de cele mai multe ori, obținerea de informații sensibile, date de acces sau chiar transferuri financiare sub pretextul unor controale sau verificări urgente”, au transmis oficialii DNSC.

Aceștia fac o serie de recomandări:
- Nu furnizați date personale sau informații despre afacere prin telefon, indiferent de pretext.
- Verificați cu atenție identitatea apelantului. DNSC nu solicită informații sensibile prin telefon.
- Întrerupeți apelul dacă vi se par suspicioase tonul, urgența cererii sau informațiile cerute.
- Raportați tentativa de fraudă la autorități și informați echipa din companie pentru a preveni alte incidente similare.

De asemenea, DNSC avertizează asupra șantajului cibernetic.
”Șantajul cibernetic implică amenințări sau presiuni pentru a obține bani, date sensibile sau favoruri, adesea prin mesaje alarmante sau manipulatoare. Fie că vorbim de ransomware sau amenințări false, obiectivul atacatorilor este să te sperie și să te facă să reacționezi impulsiv”, a mai transmis DNSC.
Institiția transmite și în acest caz recomandări:
Nu răspunde mesajelor suspecte și nu ceda presiunilor.
- Nu plăti răscumpărări – plata nu garantează rezolvarea problemei.
- Raportează incidentele autorităților competente.
- Asigură-te că ai backup pentru datele importante și soluții de securitate actualizate.