Guvernul susține proiectul legislativ care prevede că primăriile vor avea obligația de a comunica organelor fiscale din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, trimestrial, și informații privind beneficiarii atestatelor de producător emise, precum și date privind produsul agricol, suprafața de teren agricol utilizată și/sau efectivele de animale deținute, conform datelor Profit.ro.
De ce este important: Legislația prevede acum că autoritățile administrației publice locale au obligația de a comunica organelor fiscale din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, trimestrial, informații cu privire numai la beneficiarii carnetelor de comercializare a produselor din sectorul agricol, precum și datele cuprinse în acestea.

Argumentul invocat de inițiatorii este că în urma unei întâlniri a reprezentanților ANAF cu reprezentanții fermierilor, din corespondența purtată cu această instituție a rezultat că informațiile referitoare la carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol și la atestatele de producător sunt utile pentru analiza de risc.
Prin urmare, proiectul prevede că autoritățile administrației publice locale vor avea obligația de a comunica organelor fiscale din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, trimestrial, informații cu privire la:
”beneficiarii atestatelor de producător emise, precum și informațiile privind produsul agricol, suprafața de teren agricol utilizată și/sau efectivele de animale deținute, seria, numărul și data emiterii atestatului de producător".

Guvernul Bolojan a analizat propunerea și transmite acum Parlamentului că susține verificarea datelor menționate, având în vederea fiscalizarea activităților.
”Opinăm că raportarea regulată a acestor informații permite o mai bună monitorizare a producătorilor agricoli și contribuie la formalizarea activităților economice din acest domeniu, consolidând astfel baza de date fiscală. Totodată, datele colectate pot fi utilizate pentru a fundamenta decizii privind subvențiile, programele de sprijin pentru fermieri și alte măsuri de dezvoltare rurală”, arată Executivul, care mai opinează că astfel informațiile ce vor fi transmise în PatrimVen vor fi complete.
Guvernul recomandă însă consultarea și acceptul structurilor asociative ale autorităților locale, pentru a nu contraveni principiului autonomiei locale, prevăzut de art. 120 din Constituția României, având în vedere că proiectul impune obligații în sarcina acestora.
”Pentru asigurarea respectării autonomiei locale, garantată de art. 120 din Constituție, este necesar ca structurile asociative ale autorităților administrației publice locale să fie de acord cu soluțiile preconizate și ca aceasta să aibă capacitate administrativă și financiară pentru a gestiona obligațiile reglementate”, arată Guvernul.