La acest moment, proiectul de lege are adunate numai avize negative, inclusiv de la Consiliul Legislativ, dar și de la Consiliul Economic și Social, conform datelor Profit.ro.
Pentru a intra în vigoare, proiectul ar trebui adoptat de către Parlament, promulgat și publicat în Monitorul Oficial.
Măsura s-ar aplica în cazul SRL, SA, dar și al asociațiilor și fundațiilor.

"Avocații și notarii publici au obligația să verifice identitatea participanților, legalitatea convocării, existența cvorumului și conformitatea hotărârii cu dispozițiile legale imperative și ale actului constitutiv", prevede proiectul.
Avizul negativ al Consiliului legislativ este disponibil aici
"Apreciem că soluțiile legislative preconizate în proiect nu pot fi promovate în foma prezentată", arată Consiliul Legislativ în încheiere.
Ce spun inițiatorii
" Această verificare profesională asigură respectarea legii, a vointei reale a părtilor și a normelor de protectie a tertilor, eliminând riscul nelegalitătii, clauzelor abuzive și al actelor neconforme.
În mod similar, hotărârile adunărilor generale ale societăților pe actiuni și ale celor cu răspundere limitată cu o cifră de afaceri semnificativă, de peste 400.000 lei anual, trebuie să fie atestate de avocat sau legalizate de notar, pentru a garanta legalitatea și corecta desfășurare a procedurilor deliberative.
Aceste hotărâri produc efecte importante nu doar pentru acționari sau asociati, ci și pentru creditori, salariati și alti terți, iar siguranta lor juridică sporește stabilitatea raporturilor comerciale.
În mod similar, prin prezenta propunere, in ceea ce privește actul constitutiv al asociatiei sau fundatiei, revenim la forma anterioară, astfel cum era prevăzut in lege până in anul 2020, ca membrii asociati să încheie statutul asociatiei, prin act sub semnătură privată, in vederea dobândirii personalitătii juridice", arată aceștia.

Totodadă, proiectul propune și posibilitatea stabilirii sediului societății la avocați, atunci când nu se desfășoară activitate economică la sediu.
"Stabilirea sediului la formele de exercitare a profesiei de avocat constituie o soluție practică și sigură in situațiile in care la adresa respectivă nu se desfășoară activitate economic ă propriu-zisă. Aceasta elimină riscul folosirii unor sedii fictive și garantează existența unei adrese reale, verificabile, la care societatea poate fi contactată.
În plus, prin intermediul avocatilor, actele adresate societătii și primite la sediul social pot fi comunicate terților cu promptitudine și in condiții de legalitate, ceea ce asigură transparența și respectarea termenelor prevăzute de lege.
Recent, Curtea de Conturi a descoperit peste 2.400 de astfel de adrese in România, unde figurează aproape 50.000 de firme cu datorii de miliarde de lei.
Adoptarea acestor modificări va conduce la creșterea disciplinei juridice si a responsabilitătii societăților, la protejarea drepturilor tertilor și Ia consolidarea increderii in mediul de afaceri. Într-un context economic in care stabilitatea si predictibilitatea constituie factori esențiali, introducerea acestor garantii suplimentare reprezintă un pas necesar și benefic pentru întărirea sigurantei circuitului civil", potrivit inițiatorilor proiectului.