Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pregătit o propunere de Ordin prin care sunt stabilite o serie de reguli pentru cei care vând și cei care oferă servicii prin intermediul platformelor online.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Astfel, Ordinul privind informarea consumatorilor de către operatorii economici care desfășoară activitate în mediul online pregătit de președintele ANPC prevede că:
CITEȘTE ȘI Obligația de a răspunde clienților la telefon în cel mult 5 minute prin operator uman, avizată și extinsă la bănci, IT&C, transporturi și autorități publice- Operatorii economici care desfășoară activitate de comercializare/prestare de servicii în mediul online, au obligația de a informa consumatorii prin afișarea documentelor în baza cărora funcționează.
- Operatorii economici care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online și/sau publicitate la produse și/sau servicii, servicii turistice, de comercializare de pachete turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce - comerț electronic, sunt obligați să afișeze pe prima pagină a site-ului - home page următoarele elemente: denumirea unității, codul unic de înregistrare la registrul comerțului, din care să rezulte obiectul/obiectele de activitate al/ale societății pentru care este autorizată să funcționeze, autorizații/avize necesare desfășurării activității.
Documentele vor fi plasate în câmpul vizual al consumatorului, accesibil acestuia, „astfel încât informațiile să fie ușor de identificat și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice”, conform Ordinului.
Propunerea vine în urma unor acțiuni de control în care „au fost constatate anumite practici ale operatorilor economici care își desfășoară activitatea în mediul online, prin lipsa afișării pe site a documentelor de funcționare”, spun reprezentanții ANPC.
„Operatorii economici care își desfășoară activitatea în magazine/spații fizice sunt obligați să afișeze documentele de funcționare astfel încât să asigure o informare corectă, completă și precisă a consumatorilor că aceștia funcționează în legalitate. În cazul operatorilor economici care desfășoară activitate în mediul online nu se regăsesc afișate aceste documente, elemente de altfel esențiale în luarea deciziei de către consumatori în achiziționarea de produse și servicii sigure, pentru care au certitudinea că sunt comercializate de către persoane autorizate în desfăurarea de activități de comercializare” - se arată în propunerea de Ordin.
Propunerea este supusă consultării publice până pe 8 mai ,arată StartUp Cafe.