Marca înregistrată "Produs în Arie Naturală Protejată”, lansată

Marca înregistrată "Produs în Arie Naturală Protejată”, lansată
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 iun 2020

Marca înregistrată "Produs în Arie Naturală Protejată” a fost lansată de ministrul Mediului, Costel Alexe, urmând să reunească produse originare din cele peste 1500 de arii naturale protejate din țară, precum brânzeturi, sucuri, ceaiuri, ii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ministrul Mediului, Costel Alexe, a lansat, vineri, marca înregistrată "Produs în Arie Naturală Protejată”, brand dedicat produselor din România care își au circuitul de producție în orice arie naturală protejată din țară. Un număr de 1.200 de producători din ariile naturale românești vor să solicite deja dreptul de utilizare al mărcii înregistrate, arată Ministerul Mediului.

"Vreau ca astăzi, de Ziua Mediului, să nu ne limităm doar la o sărbătoare simbolică. Vreau să facem ceva concret spre ceea ce am decis că facem: pasul la economia verde! Suntem una dintre țările care semnează declarația prin care Pactul Ecologic European devine motor de dezvoltare post-COVID România are șansa unui motor de înaltă performanță pentru o viitoare economie verde: avem în țară 1.574 de arii naturale protejate. Un sfert de țară deține deja combustibilul verde de creștere! Iar peste 2 milioane de români, care locuiesc în prezent în ariile naturale protejate, pot impulsiona această piață”, a declarat Alexe.

Tranzacție: ROCA pregătește preluarea unei participații la Piscicola, o fermă cu teren de 311 hectare și Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură printre acționari CITEȘTE ȘI Tranzacție: ROCA pregătește preluarea unei participații la Piscicola, o fermă cu teren de 311 hectare și Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură printre acționari

Marca înregistrată "Produs în Arie naturală protejată” va reuni toate produsele care își au originea într-una din cele peste 1.500 de arii naturale care sunt în România, printre acesta fiind brânzeturi românești, sucuri naturale, ceaiuri din plante medicinale, vin sau pălincă tradițională, ii, servicii turistice, scrie News.ro.

De asemenea, până la finalul lunii septembrie, Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate va deschide un magazin online care va vinde toate produsele care solicită și obțin dreptul de folosire a noii mărci înregistrate.

"Sper că, odată cu ideea noastră, tot mai mulți români care trăiesc în ariile naturale protejate să fie impulsionați de acest nou instrument economic și de piață pe care o deschidem să-și dezvolte afaceri. Să producă alimente de calitate sau produse tradiționale în ariile noastre protejate. Vrem să dăm valoare acestui brand așa încât produsele marcate cu Arie Naturală Protejată să fie cumpărate de români, dar să ajungă și pe mesele europenilor”, a mai spus Costel Alexe.

Orice producător român poate obține dreptul de autorizare și folosire a acestei mărci după ce solicită la Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate și parcurge un proces de auditare locală a produsului.

Auditul local, care va fi derulat prin ANANP, va presupune, în primul rând, evaluarea circuitului de producție și măsura în care acesta provine dintr-o arie naturală protejată.

viewscnt
Afla mai multe despre
produs în arie naturală protejată
costel alexe