Adrian Criț, STB: Ne dorim mijloace de transport mai curate, care să vină la timp în stație

Adrian Criț, STB: Ne dorim mijloace de transport mai curate, care să vină la timp în stație
scris 8 iun 2021

Directorul general al Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, a declarat că dorește ca mijloacele de transport în comun să fie mai curate, să vină la timp în stație și a afirmat că bicicletele ar trebui să circule pe străzi adiacente.

"Ne dorim angajați care să aducă calitate serviciului de transport public. Dacă facem o comparație între ceea ce înseamnă resursa umană din cadrul STB și resursa umană din cadrul celorlalte companii de transport, ponderea nu e nici măcar de 1 la 10. Gândiți-vă la ce înseamnă reducerea programului de transport pentru o companie care în momentul de față are are 11.000 de angajați. Prin măsurile ce trebuie luate, aproape o zecime trebuie să fie reutilizați în altă direcție, drept urmare, ne dorim predictibilitate și pentru noi ca societate. Acest lucru trebuie foarte bine trasat în contractul de delegare pentru următorii 10 ani, luând în considerare dezvoltarea transportului public", a spus Adrian Criț la dezbaterea publică a trei proiecte privind delegarea serviciului de transport public în regiunea București-Ilfov.

În opinia sa, un contract de delegare trebuie să fie foarte bine negociat, astfel încât să nu aibă sincope și să poată fi actualizat în funcție de cerințele din trafic, scrie Agerpres.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete! CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete!

Adrian Criț este de părere că bicicletele ar trebui să circule pe străzi adiacente.

"Dată fiind infrastructura Bucureștiului și densitatea care este în București (...), e atipic să spui că dezvolți piste de biciclete pe aceleași culoare, pe aceleași bulevarde în care trebuie să am și transport public și circulația vehiculelor și altor mijloace nemotorizate. Îmi doresc transport cu bicicleta și cu mijloace nemotorizate, dar poate identificăm alte zone, știu eu, străzi adiacente prin care să ajungem la aceeași destinație", a spus Adrian Criț.

Potrivit acestuia, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov (TPBI) are în prezent datorii către STB de circa 1.260.000.000 de lei.

"Să prestezi serviciu public, să ai și calitate, fără a avea fondurile necesare, e greu. Avem două eșalonări efectuate, una pentru un an, una pentru cinci ani, dar obligațiile sunt în continuare presante pentru noi, pe lângă contribuțiile lunare pe care trebuie să le achităm, avem și eșalonările. Pentru componenta eșalonată pe 5 ani rata e de 7 milioane și jumătate de lei pe lună, pentru componenta pe 1 an - e de circa 30 de milioane de lei", a afirmat Adrian Criț.

Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următor CITEȘTE ȘI Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următor

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu a menționat că Municipalitatea are datorii moștenite de pe vremea fostei administrații către TPBI, care, la rândul său, este datoare la STB. Cât privește benzile unice, el a menționat că experții vor preciza unde să fie trasate acestea.

Vasile Petrariu, reprezentant a peste 9.000 de salariați ai STB în calitate de sindicalist și consilier municipal PSD, a atras atenția asupra faptului că STB are specificitatea lui.

El a explicat că structura parcului de vehicule nu este similară cu cea a celorlalți operatori. Potrivit acestuia, un alt lucru de care nu s-a ținut cont este dimensiunea parcului circulant.

"Nu s-a luat în calcul atunci când se fac comparații că avem peste 11.000 de salariați cu o anumită structură. Nu se ține cont de vechimea parcului (...) S-a dat copy paste și cei patru operatori au look-uri similare în proporție de peste 90%, lucru care nu e corect", a adăugat Petrariu.

Gabriel Rău, consilier municipal USR PLUS, a apreciat obligația de afișare în interiorul vehiculelor a posibilităților cetățenilor de a face reclamații, însă a propus mai multe detalii, precum aspecte care țin de dimensiunea și numărul afișelor de acest tip.

"În acest moment e prevăzută o normă de minim Euro 5 la achiziția de noi vehicule, dar ne putem imagina că, dacă vorbim pe o perioadă de 10 ani, ar trebui să avem această normă maxim 3-4 ani sau până reușim să schimbăm vechea flotă integral", a adăugat Gabriel Rău.

Consilierul municipal USR PLUS Anamaria Gram este de părere că trebuie să existe în contractul de delegare niște standarde privind curățenia. "Pe primul punct pentru mine - scăderea costurilor, pe care aș vrea să o atingem prin acel audit tehnico-economic care este prevăzut în contractul de delegare", a spus Anamaria Gram.

Totodată, ea consideră că programul de circulație trebuie să fie afișat în fiecare stație și respectat. 

viewscnt
Afla mai multe despre
adrian criț
stb