″Suntem preocupați, așa cum am anunțat, ca prin acest mecanism SAFE, care aduce o finanțare pentru zona navală, să salvăm șantierul naval de la Mangalia″, a spus Miruță.
″Sunt discuții comerciale pe care le analizăm astfel încât să vedem că statul român reușește să obțină nu doar un împrumut cu dobândă mică, această dobândă prin SAFE, care este de 3%, dacă la final prețul produsului este de 2-3 ori mai scump.
 Nu ne uităm doar să împrumutăm acești bani la o rată a dobânzii mică, ci ne interesează ca produsul obținut folosind acești bani să aibă un preț corect și pentru asta suntem în discuții și cu armatele altor state europene, să observăm care este prețul corect pentru produsul respectiv″, a mai arătat ministrul Economiei.
Damen Shipyards Mangalia, compania care operează șantierul, aflată în insolvență, este controlată indirect de către Ministerul Economiei, prin societatea de stat Șantierul Naval 2 Mai SA, care are 51% din capital. Grupul olandez Damen Holding BV deține restul de 49% din acțiuni, deși contractul de asociere cu olandezii este considerat reziliat.
După cum a relatat Profit.ro, administratorul judiciar al Damen Shipyards Mangalia SA i-a anunțat pe creditori că a găsit investitori privați dispuși să dea bani pentru finanțarea capitalului de lucru al șantierului și constituirii garanțiilor necesare contractelor cu clienții.
 Cel mai recent tabel preliminar de creanțe al Damen Shipyards Mangalia (DSMa) include datorii totale de 1,05 miliarde lei, din care însă peste 823 milioane lei sub condiții suspensive. Creditorii au cerut în total aproape 1,94 miliarde lei.
După intrarea în insolvență, în iunie 2024, DSMa a acumulat, până la finalul lunii iulie 2025, datorii curente de peste 161 milioane lei, din care 14,9 milioane lei salarii, 68,3 milioane lei taxe salariale, 20,2 milioane lei la furnizori de servicii și materiale și aproape 38 milioane lei la fondul de garantare.
 DSMa este cel mai mare șantier naval din România și unul dintre cele mai mari șantiere din Europa. Ținând cont de dimensiunile acestuia, ce asigură o capacitate nominală de producție de aproximativ 3,5 milioane ore pe an (3 milioane ore pentru construcții noi și 500.000 ore pentru reparații), Damen Shipyards Mangalia concurează nu doar cu șantierele de profil din Europa și Turcia, ci și cu cele de pe piața asiatică.
Statul român îl acuză pe constructorul naval olandez Damen că i-a falimentat Șantierul Naval Mangalia prin „operațiuni ilegale, orchestrate”. Se susține că o sumă de 55 milioane euro a fost implicată în „tranzacții ilegale”, care au condus la insolvența companiei, potrivit unei investigații a publicației Follow the Money.
De partea cealaltă, Damen spune că nu a încălcat niciodată nicio regulă și subliniază că actele contabile ale Șantierului au trecut verificările auditorului în fiecare an. Olandezii afirmă totodată că au respectat toate legile și reglementările naționale și internaționale, în perioada iulie 2018 - iulie 2023.















