ANALIZĂ Marea provocare a industriei auto în 2020. Mărcile care au cele mai mici emisii de CO2

ANALIZĂ Marea provocare a industriei auto în 2020. Mărcile care au cele mai mici emisii de CO2
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 dec 2020

Provocările pe care le-au confruntat în 2020 constructorii de autovehicule din Europa se apropie de finalul anului, moment în care vor fi calculate emisiile pe flotele vândute. De la acestea vor fi aplicate taxele impuse de Comisia Europeană. JATO Dynamics a calculat în ce stadiu se află mărcile de pe piața din Europa, înainte de finalul anului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Datele privind emisiile de CO2, calculate pe intervalul ianuarie – octombrie 2020, de JATO Dynamics, se bazează pe volumele vândute pe 22 din cele 27 de piețe ale UE, inclusiv România. Acestea arată că PSA Group are cele mai mici emisii dintre toți producătorii de vehicule din Europa, cu un nivel mediu de 97,9 grame pe kilometru, calculat pe standardul NEDC.

Pe locurile următoare se situează Toyota Group, cu 100,6 grame, și Renault – Nissan – Mitsubishi, cu 105,5 grame. La aceste valori se vor aplica supercreditele, care se bazează pe numărul de vehicule electrificate (cu emisii sub 50 g/km) vândute de respectivele companii. Aceste vehicule vor fi calculate de două ori, la medie. Apoi, la fiecare gram care depășește ținta pe care fiecare companie o va avea va fi aplicată o amendă de 95 de euro (număr de mașini x număr de grame depășite x 95 de euro).  

VIDEO Noile tehnologii, folosite de BMW pentru a trimite mesaje de Crăciun și Anul Nou direct în mașină CITEȘTE ȘI VIDEO Noile tehnologii, folosite de BMW pentru a trimite mesaje de Crăciun și Anul Nou direct în mașină

Acesta este motivul principal pentru care companiile au accelerat în acest an vânzările de automobile electrice și hibride cu încărcare. Iar anul viitor aceste calcule vor accentua și mai mult vânzările, pentru că în 2020 este aplicată o reducere de 5% la ținta de emisii, iar în 2021 aceasta va fi calculată la 100%.

ANALIZĂ Marea provocare a industriei auto în 2020. Mărcile care au cele mai mici emisii de CO2

Pentru a atinge aceste ținte de emisii și pentru a-și calcula media de emisii de CO2, constructorii au putut să se asocieze în „pool”-uri, cei mai mulți făcât acest lucru în cadrul grupurilor și alianțelor existente, însă au fost situații în care asocierile s-au făcut pe baza unor plăți compensatorii.

VW nu renunță la cel mai popular motor diesel: 2.0 TDI îndeplinește standardul Euro 6d și concurează cu noile motorizări hibrid CITEȘTE ȘI VW nu renunță la cel mai popular motor diesel: 2.0 TDI îndeplinește standardul Euro 6d și concurează cu noile motorizări hibrid

„Pool”-urile înregistrate la Comisia Europeană sunt în prezent BMW (BMW, Mini, Rolls-Royce), Daimler (Mercedes, Smart), Fiat Chrysler (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Ram, Honda, Tesla), Geely Group (Volvo, Polestar, Lynk & Co, Lotus, LEVC, Geely, Ford), Hyundai-Kia (Hyundai, Kia), PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot, Vauxhall), Renault-Nissan-Mitsubishi (Alpine, Dacia, Infiniti, Lada, Mitsubishi, Nissan, Renault), Suzuki (Suzuki), JLR (Jaguar, Land Rover), Toyota (Lexus, Toyota, Mazda), Volkswagen Group (Audi, Bentley, Cupra, Maxus, MG, Porsche, SAIC, SAIC Maxus, Seat, Skoda, Volkswagen). Se poate lesne remarca faptul că acolo unde au existat probleme de emisii, vezi cazul Fiat, au fost introduse în asociere mărci nepoluante (Hoda, Tesla), contra unor sume consistente.

Un exemplu de calcul, pe baza supercreditelor, este realizat pentru prima companie clasată, PSA, care a reușit să atingă o medie de 91,9 grame/km, o reducere de 6 grame cu ajutorul mașinilor cu emisii reduse pe care grupul le-a vândut în acest an. Mașinile hibride și electrice cu emisii reduse au totalizat 88.000 de unități, ceea ce a contribuit decisiv la rezultatul final.

ANALIZĂ Marea provocare a industriei auto în 2020. Mărcile care au cele mai mici emisii de CO2

Procentual, asocierile cu procentul cel mai mare de vehicule cu emisii reduse (BEV și PHEV) au fost în acest an, în intervalul studiat, Geely Group, care a ajuns la 27% din total (creștere cu 17,6% față de anul trecut), Daimler, cu 15% din total (+12,4%), Hyundai – Kia, cu 14% (+8,2%) și BMW Group, 14% (+6,7%).

Potrivit JATO, mărcile cu cele mai reduse emisii au fost cele patru mărci full-electrice, Tesla, Maxus, Polestar și Smart, acestea fiind urmate de MG, un brand britanic cumpărat de chinezi, și de DS, marca premium a grupului PSA.

Media emisiilor pe tipuri de motorizare, în 2020, a fost de 122,2 grame pentru cele diesel, 121,2 grame pentru benzină, 104,1 grame pentru hibridele simple, 40,1 grame pentru PHEV și, evident, zero pentru electrice. Motoarele pe benzină au reprezentat 51% din totalul pieței, cele diesel – 28%, hibridele – 10%, iar PHEV – 4,3%, în timp ce electricele au urcat la 5% din piață.

viewscnt
Afla mai multe despre
emisii co2
pooluri emisii co2
amenzi comisia europeana constructori