ANUNȚ Unde pot fi construite Renault Twingo electric și Dacia Spring 2

ANUNȚ Unde pot fi construite Renault Twingo electric și Dacia Spring 2
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 nov 2023

Colaborarea dintre Renault și Smart pentru producția lui Twingo și For Four ar putea continua și la generația următoare, odată cu transformarea modelului francez în mașină electrică. De această colaborare ar putea profita Dacia Spring, cu a doua sa generație.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șeful Renault, Luca de Meo, a anunțat că Twingo va avea o nouă generație, una complet electrică, ce va oferi un preț sub 20.000 de euro. Un concept-car Twingo a fost expus în premieră în studioul în care De Meo a anunțat planurile pentru noua companie Ampere, cea care preia din acest an activitățile de dezvoltare și producție a mașinilor electrice ale mărcii Renault.

VIDEO&FOTO A fost deschis cel mai mare pod în arc din România, în locul celui mai vechi, construit acum 135 de ani. \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO A fost deschis cel mai mare pod în arc din România, în locul celui mai vechi, construit acum 135 de ani. "Un pod spectaculos!"

Vestea a fost una surprinzătoare, deși șeful Renault mai anunțase în urmă cu doi ani o mașină electrică de 20.000 de euro. Este vorba despre Renault 5, care, în 2021, țintea un astfel de preț, dar care astăzi se dovedește irealizabil pe o mașină de clasă B. În schimb, Luca de Meo este hotărât să coboare sub acest prag al prețului cu micul model Twingo.

Chiar și așa, având în vedere costurile actuale ale bateriilor, mulți specialiști s-au întrebat cum va reuși Renault să producă în Europa un automobil electric care să coste mai puțin de 20.000 de euro, având în vedere că Volkswagen, de exemplu, încă nu s-a încumetat să ia decizia finală pentru un astfel de model concurent.

Răspunsul pare că vine tot din China, deși Renault nu mai vrea să producă mașini acolo, nici măcar Dacia Spring. Este vorba despre parteneriatul cu Geely, care se concretizează în prezent în două proiecte și ar putea să fie extins și pe al treilea. Primele două colaborări sunt uzina din Coreea de Sud, în care Geely a preluat un pachet minoritar și va produce mașini, pe o platformă proprie, și, a doua, compania de motoare, în care chinezii urmează să se asocieze cu divizia Horse, transformată de asemenea în companie separată.

FOTO România are primele elicoptere Black Hawk pentru misiuni de salvare CITEȘTE ȘI FOTO România are primele elicoptere Black Hawk pentru misiuni de salvare

Punctul de plecare al unui nou proiect, pe mașini de clasă A electrice, este actualul parteneriat dintre Renault și Mercedes, care se manifestă prin producția Twingo și Smart For Four electrice actuale, care sunt produse în uzina Renault din Slovenia (Smart For Four a fost oprit anul trecut).

Uzina ar urma să preia și producția următoarei generații Renault Twingo, împreună cu un nou Smart, dar dezvoltat de data aceasta pe o platformă Geely, care deja produce două modele Smart, #1 și #3m într-o altă colaborare, cu Mercedes-Benz. Informația nu a fost deocamdată confirmată oficial, dar a fost publicată de L’Argus, o revistă cu surse credibile în cadrul Renault Group.

O astfel de decizie ar avea impact și asupra Dacia, care urmează ca în 2027 – 2028 să lanseze o nouă generație a modelului Spring. Acesta are nevoie de câteva elemente concrete pentru a putea să mai fie vândut în Europa. În primul rând, are nevoie de un preț și mai bun decât cel actual, adică să poată fi mai ieftin decât viitorul Spring. O diferență de minim 3000 de euro ar fi necesară pentru ca ambele modele să-și găsească clienți în Europa, ceea ce înseamnă că Spring ar putea costa sub 17.000 de euro.

Negocieri la Dacia, pentru Contractul Colectiv de Muncă. Sindicatele vor cea mai mare creștere de salarii din istorie CITEȘTE ȘI Negocieri la Dacia, pentru Contractul Colectiv de Muncă. Sindicatele vor cea mai mare creștere de salarii din istorie

Al doilea detaliu este cel legat de locul de producție. Având în vedere că Franța a exclus deja mașinile electrice produse în China de la subvenționare, Dacia este obligată să aducă acest model în Europa, iar singura fabrică în care mai este disponibil spațiu industrial este cea din Slovenia, unde costurile cu salariile sunt mai apropiate de România decât de Franța, ceea ce va contribui la prețul redus al acestui model.

Până atunci, rămâne de văzut dacă ținta de a produce Renault 5 la un preț sub nivelul de 25.000 de euro este realizabilă, deoarece mașina mai are foarte puțin până la lansarea pe piață, planificată pentru luna februarie 2024.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault twingo electric
ampere
dacia spring
smart