Austrian Airlines obține un pachet de salvare de 600 de milioane de euro

Austrian Airlines obține un pachet de salvare de 600 de milioane de euro
scris 9 iun 2020

Lufthansa și Guvernul de la Viena au ajuns la un acord privind un pachet de salvare de 600 de milioane de euro pentru Austrian Airlines (AUA), a anunțat luni cancelarul austriac Sebastian Kurz, transmite DPA.

Austrian Airlines, subsidiara Lufthansa, va primi împrumuturi garantate de stat de 300 de milioane de euro și o injecție de capital de 150 de milioane de euro de la statul austriac. Restul de 150 de milioane de euro vor fi furnizați de Lufthansa, scrie Agerpres.

În schimbul ajutorului de stat, Lufthansa a promis că va păstra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanțe lungi.

TAROM introduce din iulie noi rute interne care să susțină repornirea turismului românesc CITEȘTE ȘI TAROM introduce din iulie noi rute interne care să susțină repornirea turismului românesc

"Austrian Airlines este operatorul aerian național din Austria și joacă un rol cheie pentru Viena", a declarat Sebastian Kurz, referindu-se la necesitățile de transport pentru exporturile țării, pentru sectorul turismului și pentru Capitală, care este sediul unor organizații și corporații importante.

O altă subsidiară a Lufthansa - Swiss Airlines - a primit ajutor de stat în luna mai, când Parlamentul de la Berna a aprobat împrumuturi garantate de stat de 1,5 miliarde de franci elvețieni (1,6 miliarde de dolari) pentru Swiss și compania soră Edelweiss.

Și subsidiara Lufthansa din Belgia - Brussels Airlines - a cerut un ajutor de stat de 290 de milioane de euro, dar încă nu s-a luat nicio decizie.

Luna aceasta, Consiliul de supervizare al Lufthansa a aprobat pachetul de salvare de nouă miliarde de euro (zece miliarde de dolari) acordat de Guvernul german pentru a o ajuta să facă față pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Este cea mai mare operațiune de salvare a unei companii demarată de Guvernul german de la debutul crizei. Va fi pentru prima dată de la privatizarea completă a Lufthansa, în 1997, când statul german va redeveni acționar la compania aeriană.

"Recomand acționarilor să urmeze această cale, chiar dacă vor trebui să facă contribuții substanțiale în vederea stabilizării companiei. Trebuie să spunem clar că Lufthansa se va confrunta cu o situație dificilă în viitor", a afirmat Karl-Ludwig Kley, președintele Consiliului de supervizare al Lufthansa.

Austrian Airlines, cu operațiuni și în România, operează o flotă de 83 de aparate și are 7.000 de angajați. 

viewscnt
Afla mai multe despre
austrian airlines
plan de salvare