BMW a fost cea mai vândută marcă premium din lume, în prima jumătate de an, în pofida scăderii vânzărilor

Auto/Transporturi   
BMW a fost cea mai vândută marcă premium din lume, în prima jumătate de an, în pofida scăderii vânzărilor

BMW Group a încheiat primul semestru din 2025 cu o scădere ușoară, dar cu perspective ceva mai bune pentru a doua jumătate, după ce trimestrul al doilea a adus o inversare a tendinței printr-o stabilizare a vânzărilor.

BMW Group își păstrează fără emoții poziția de lider al pieței de vehicule premium, în primele șase luni ale acestui an, cu un volum total vândut de 1,2 milioane de vehicule. Cifrele sunt mai mici cu jumătate de procent față de perioada similară din 2024, dar rezultatul din trimestrul al doilea, cu 621.271 de vehicule vândute și o creștere simbolică de 0,4% dau speranțe companiei pentru semestrul al doilea.

Urmărește-ne și pe Google News

Marca principală a grupului, BMW, a vândut în cele șase luni 1,07 milioane de vehicule și rămâne cea mai populară marcă premium din lume, depășind cele 900.000 de vehicule vândute de principalii rivali, Mercedes-Benz, chiar dacă succesul vine după o scădere de 2,3%. Pentru marca bavareză, trimestrul al doilea nu a adus încă o revenire, vânzările atingând un nivel ceva mai scăzut decât în urmă cu un an (550.693, -2,6%).

Prima jumătate de an se încheie și cu o victorie mult mai clară pe segmentul de vehicule electrice, acolo unde mulți producători au pierdut teren în ultimul an, dar BMW pare că a găsit rețeta succesului. Cu un avans de 15,7% și un volum de 220.540 vehicule, adică de trei ori mai multe decât a vândut Mercedes-Benz, BMW își asigură o cotă foarte mare de vehicule cu zero emisii în vederea atingerii țintelor de emisii CAFE.

Cu tot cu motorizările plug-in hybrid, vânzările de vehicule „new energy”, așa cum le numesc chinezii, sau electrificate, cum sunt numite în Europa, au ajuns la un total de 318.949 de unități, cu 18,5% mai multe decât în prima jumătate a anului precedent. În plus, compania spune că au crescut comenzile pentru toate tehnologiile de propulsie, în primele șase luni, cu o tendință ascendentă față de anul precedent, ceea ce anunță rezultate și mai bune în următoarele luni, pe măsură ce mașinile vor fi livrate și facturate.

„În al doilea trimestru, am atins și o etapă importantă, odată cu livrarea automobilului electric cu numărul 1,5 milioane. Acest succes subliniază încă o dată modul în care BMW Group a evoluat de la un pionier al automobilelor electrice la unul dintre principalii jucători de pe piața mașinilor electrice (BEV) - oferind acum peste 15 modele electrice", a spus Jochen Goller, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru Clienți, Mărci și Vânzări.

Marca BMW a vândut cele mai multe mașini BEV, 174.063 unități, la care se adaugă și 98.339 vehicule PHEV. În același timp, marca MINI a vândut 133.778 de vehicule cu toate tipurile de propulsie, în creștere cu 17,3% față de anul trecut, o treime dintre acestea fiind electrice. Și Rolls Royce a avut o jumătate de an bună, cu o creștere de 9,4%, având un volum livrat de 2.796 automobile de lux.

Patru și cinci stele în ultima serie de teste EuroNCAP cu mașini produse în România, China și Coreea CITEȘTE ȘI Patru și cinci stele în ultima serie de teste EuroNCAP cu mașini produse în România, China și Coreea

Divizia de motociclete BMW Motorrad a încheiat semestrul în scădere, cu 105.909 motociclete, adică -6,3%.

Vânzările pe regiuni au fost pozitive cu o singură excepție, China, unde se menține tendința cu care se confruntă toate mărcile europene. Volumul BMW Group s-a redus cu 15,5% pe această piață, la 237.167 vehicule, ceea ce înseamnă că Europa a redevenit cea mai mare piață a grupului, după o creștere de 8,2% și un total de 497.778 vehicule (din care 135.182 au fost livrate în Germania). SUA a contribuit de asemenea cu o creștere (+2,7%) pentru BMW, volumul apropiindu-se de 200.000 de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw group
vanzari bmw
mini
rolls royce
cea mai vanduta marca premium
mercedes