BMW Group își consolidează profitabilitatea în plină criză de semiconductori

BMW Group își consolidează profitabilitatea în plină criză de semiconductori
scris 13 mai 2022

BMW Group a reușit să-și majoreze spectaculos performanțele la finalul primului trimestru al lui 2022, dublându-și practic randamentul, cu ajutorul crizei de semiconductori.

Constructorii auto au început să speculeze tot mai bine, în avantajul lor, actuala criză de semiconductori, care a făcut ca piața să accepte să plătească mai mult pentru că există o criză și pentru că nu sunt automobile noi disponibile. BMW Group este unul dintre acești producători de automobile care demonstrează cum se poate face acest lucru. Cu livrări mai mici față de anul trecut, cu circa 6 procente (peste 7 la marca de bază, BMW), compania a reușit să-și crească substanțial veniturile în intervalul ianuarie – martie, lăsând impresia unui miracol în afaceri. Secretul stă însă în mixul de produse, așa cum a explicat și șeful BMW România pentru Profit.ro, într-un interviu acordat la începutul acestui an.

Este vorba despre eliminarea discounturilor și favorizarea în producție a modelelor mai scumpe, mai bine echipate, în special electrice și hibride.

BMW Group a avut în primul trimestru venituri în valoare de 31,1 miliarde euro, la 596.907 vehicule livrate, față de 26,7 miliarde euro la 636.606 vehicule livrate în urmă cu un an.

Marja EBIT pe sectorul auto a fost de 8,9, mai mică cu aproape 1 punct față de anul trecut, însă marja EBT (randamentul brut) a fost de 39,3%, față de 14% anul trecut. Profitul operațional a fost de 3,4 miliarde, cu 12,1% mai mare decât cel înregistrat în trimestrul I al lui 2021.

Situațiile financiare trimestriale ale companiei includ și efectele pozitive ale consolidării complete a joint-venture-ului din China, BMW Brilliance Automotive Ltd (BBA).

Venituri în creștere pentru Stellantis, care a depășit VW Group la vânzări, în primul trimestru CITEȘTE ȘI Venituri în creștere pentru Stellantis, care a depășit VW Group la vânzări, în primul trimestru

"Forța și rezistența BMW Group sunt deosebit de evidente în acest mediu dificil: cu un nivel ridicat de flexibilitate, excelență operațională și angajamentul extraordinar al echipei noastre, conducem compania către succes, astăzi și în viitor", a spus Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG, joi, la München.

În primul trimestru al anului 2022, vânzările de automobile electrificate ale grupului BMW au crescut cu 28%, până la 89.669 de unități (2021: 70.207 / +27,7%). Vânzările de automobile pur electrice s-au mărit de peste două ori, la 35.289 de unități (2021: 14.161 / +149,2%).

BMW și-a propus să atingă un prag de 2 milioane de automobile electrice până în 2025.

Pe piața din europa, grupul a înregistrat o scădere de 7,8% a livrărilor (2022: 220.393 de unități; 2021: 239.018), între care vânzările pe piața de origine, Germania, au fost ușor mai scăzute față de anul precedent, totalizând 60.098 de unități (2021: 62.696 / -4,1%).

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw vanzari
rezultate bmw
profit bmw