BMW Group, pierdere în trimestrul al doilea, după mai bine de un deceniu

BMW Group, pierdere în trimestrul al doilea, după mai bine de un deceniu
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 aug 2020

BMW Group se aliniază companiilor auto care au anunțat pierderi pentru al doilea trimestru al acestui an, însă reușește să se mențină pe profit după primul semestru.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

BMW Group a încheiat primele șase luni cu o scădere drastică a profitului, aproape 500 milioane euro, cu 82% mai puțin decât anul trecut, când înregistra 2,8 miliarde euro câștig net. Rezultatul a fost determinat de scăderile vânzărilor cu 23% în acest an, la 962.575 unități, față de 1,25 milioane de vehicule livrate anul trecut în perioada similară. Din totalul vânzărilor, marca BMW a contribuit cu 842.153 de unități, în scădere cu 21,7%, în timp ce marca MINI a avut o scădere mai mare, de peste 31%, după cum arată bilanțul publicat de companie.

Cel mai mare impact asupra rezultatelor din acest an l-au avut cifrele din trimestrul al doilea, trimestru care s-a încheiat cu o pierdere de 300 de milioane de euro, comparativ cu un profit de 2 miliarde euro în 2019. Marja EBIT s-a diminuat cu aproape 17 puncte, intrând în teritoriul negativ. Este o premieră pentru constructorul din Munchen, care nu a mai raportat pierderi trimestriale de peste 10 ani.

 Jim Hackett, Președintele și CEO-ul Ford Motor, se retrage din companie CITEȘTE ȘI Jim Hackett, Președintele și CEO-ul Ford Motor, se retrage din companie

Livrările de autovehicule ale grupului au scăzut cu 25.3%, la 485.464 unități, din care cele ale mărcii BMW au reprezentat 430.344, cu 23,2% mai puține decât în 2019. Veniturile grupului s-a ridicat la 20 miliarde euro, cu 22,3% mai mici decât cele din ianuarie – iunie 2019, din care sectorul automotive a generat 14,87 milioane euro.

“Privim înainte către a doua jumătate a anului cu optimism precaut și continuăm să țintim o marjă între 0 și 3 procente pentru segmental auto în 2020”, a declarant CEO-ul BMW, Oliver Zipse.  

viewscnt
Afla mai multe despre
rezultate bmw
bilant bmw
vanzari bmw