BMW intenționează să treacă la modelul de vânzări de agenție

BMW intenționează să treacă la modelul de vânzări de agenție
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 apr 2022

Constructorii auto din Europa sunt tot mai atrași de sistemul de vânzări de tip agenție, pe baza unui comision de vânzări, în locul clasicului sistem cu dealeri care cumpără mașinile și le vând cu prețuri proprii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

BMW Group urmează să se alăture celorlalte companii din industria auto europeană care vor să treacă la sistemul de vânzări tip agenție, care presupune ca prețurile să fie controlate de constructor, acesta fiind și vânzătorul de facto al mașinii. Dealerul devine astfel doar un agent de vânzări, care va încasa comision la momentul vânzării.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Piețele au reziliență. Companiile continuă să arate rezultate financiare bune CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Piețele au reziliență. Companiile continuă să arate rezultate financiare bune

Sistemul tradițional presupune ca dealerul să comande și să plătească automobilul înainte de a-l vinde clientului. Sistemul oferă o garanție mai mare a încasărilor pentru constructor, dar îl face să piardă controlul asupra mașinii. Sistemul de tip agenție a fost adoptat de companiile germane în procesul de tranziție la propulsia electrică. Acestea sunt foarte interesate să controleze prețurile și discounturile acordate, pentru a-și putea atinge țintele financiare.

Potrivit primelor informații, BMW vrea să implementeze acest sistem la Mini, mai întâi, începând din 2024, iar la BMW, din 2026. Printre motivele invocate de compania bavareză se numără „așteptările clienților” care sunt în schimbare, dar și „digitalizarea și expansiunea vânzărilor online”, după cum au declarat reprezentanții BMW, care au confirmat pentru Automobilwoche informațiile apărute în presa germană, în urma întâlnirii cu dealerii din Europa, dar au explicat că detaliile finale asupra modelului de funcționare nu au fost încă stabilite.

VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Alexandru Mihai, Managing Partner Nordis Group: Oamenii și-au dat seama că, în vremuri tulburi, este bine să faci investiții. Investițiile imobiliare - cea mai bună și ușoară modalitate de securizare a banilor CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Alexandru Mihai, Managing Partner Nordis Group: Oamenii și-au dat seama că, în vremuri tulburi, este bine să faci investiții. Investițiile imobiliare - cea mai bună și ușoară modalitate de securizare a banilor

Volkswagen și Mercedes-Benz au introdus deja în rețelele lor sistemul de agenție, chiar dacă încă nu funcționează decât parțial sau urmează să fie introdus, cum este cazul la Mercedes. VW a folosit modelul pentru vânzarea de mașini electrice și urmează să-l extindă.

Cea mai mare problemă a acestui sistem de vânzări va fi, după cum susțin dealerii, acoperirea costurilor proprii de funcționare, care până acum erau finanțate din marja obținută în vânzări și din servicii, iar acum va trebui să fie acoperită din procentele oferite de constructor.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw dealeri
model agentie industria auto
vanzari auto