BMW Group și-a actualizat perspectivele pentru anul 2023, ca urmare a performanțelor din prima jumătate a anului. Compania mizează pe „o creștere solidă” a vânzărilor până la finalul anului.
BMW prognozează că va înregistra o creștere a vânzărilor pe baza listei de comenzi foarte mare și cu ajutorul producției îmbunătățite, în același timp fiind estimat un EBIT de 9 – 10,5%, față de 8 – 10% cât era intervalul anterior.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
„Având în vedere performanța operațională solidă din prima jumătate a anului 2023, compania se așteaptă la un impuls pozitiv în afaceri în a doua jumătate a anului”, spune BMW.
Compania mai precizează că, în segmentul auto, rentabilitatea capitalului angajat (RoCE) se va situa între 18% și 22% (anterior: 15% până la 20%), pe segmentul Financial Services indicatorul Return on Equity (RoE) va fi între 16% și 19% (anterior: 14% până la 17%).

În plus, fluxul de numerar liber în segmentul auto este acum anticipat să depășească 6 miliarde de euro pentru întregul an 2023, luând în considerare investițiile mai mari în trecerea la electromobilitate, precum și stocurile sporite pentru a asigura aprovizionarea necesară a vehiculelor pe piețe. În același timp, constructorul german se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru furnizori din cauza inflației, iar lanțul de aprovizionare va continua să aibă un impact negativ în a doua jumătate a anului.
În prima jumătate a anului, BMW Group a înregistrat o marjă EBT de 12,6%, cu o valoare de 11,2 în trimestrul al doilea, vânzările de automobile urcând până la 1,2 milioane de unități, cu 4,7% mai mult decât în anul anterior. Marja EBIT a segmentului auto a fost de 10,6%, ca urmare a unui volum de vânzări mai mare, un mix de produse mai bun și o situație pozitivă a prețurilor, în ciuda efectelor negative ale schimbului valutar, dar și a costurilor mai mari cu materialele și garanția.

Segmentul Financial Services a generat câștiguri brute de 1.704 milioane de euro, cu 759 milioane de euro în trimestrul al doilea. Fluxul de numerar liber în segmentul auto a fost de 3,1 miliarde de euro, respectiv, 1,2 miliarde EUR în trimestrul al doilea.