BMW a anunțat în cadrul unei întâlniri cu presa la nivel internațional, la care a participat și Profit.ro, semnarea unui nou acord cu Toyota pentru producția unui automobile cu propulsie fuel-cell de nouă generație. Propulsia cu hidrogen va fi oferită pe actuala gamă de autoturisme a mărcii, ca alternativă de motorizare.
BMW se va baza pe ajutorul Toyota pentru a dezvolta împreună următoarea generație de automobile cu pile de combustie cu hidrogen, după o primă colaborare care s-a soldat cu testele prelungite ale unei serii de prototipuri X5.
Prin intermediul parteneriatului dintre nemți și japonezi, constructorul auto german și-a propus să lanseze primul său automobil electric cu pile de combustie (FCEV) de serie în 2028, ceea ce va extinde alternativele oferite clienților. „O opțiune suplimentară de sistem de propulsie electric cu zero emisii locale într-un BMW”, spun reprezentanții companiei bavareze.
Toyota poate fi considerată compania auto cu cea mai mare experiență în dezvoltare de sisteme cu hidrogen, având nenumărte proiecte de dezvoltare, dar mai ales un model de serie, Mirai, care s-a vândut pe aproape toate piețele lumii. Este de înțeles de ce BMW a preferat să înceapă dezvoltarea propriilor proiecte cu susținere Toyota, care a furnizat componentele necesare și experiența în domeniu.
În plus, BMW avea propriile proiecte cu hidrogen, în mare parte bazate pe combustia hidrogenului în motoare cu ardere internă, dar care au inclus de-a lungul timpului și variante fuel-cell.
Noul acord semnat de BMW și Toyota va permite producția de serie a unei generații despre care japonezii au spus cu ceva timp în urmă că va avea costuri de producție apropiate de cele ale motoarelor cu benzină.
„Acesta este un reper important în istoria automobilelor: primul automobil cu pile de combustie de serie oferit de un producător premium global. Alimentat de hidrogen și condus de spiritul cooperării noastre, va sublinia modul în care progresul tehnologic modelează mobilitatea viitoare”, a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG. „Va deschide o eră a cererii semnificative pentru automobile electrice cu pile de combustie."
CITEȘTE ȘI Un sistem complex de camere de supraveghere, senzori și stații meteo va fi instalat pe autostrăzile A1, A2 și A3 și DN1. Autoritățile îi vor depista cu ușurință pe cei care circulă cu viteză, nu au rovinietă sau au gabaritul depășitKoji Sato, CEO Toyota Motor Co., vorbește despre „o societate a hidrogenului”, pe care o vor construi cele două companii: „Suntem încântați că această colaborare dintre BMW și Toyota a intrat într-o nouă etapă. În lunga noastră istorie de parteneriat, am confirmat că BMW și Toyota împărtășesc aceeași pasiune pentru automobile și credința în «deschidere tehnologică» și o abordare multilaterală a neutralității carbonului. Pe baza acestor valori comune, ne vom aprofunda colaborarea în eforturi precum dezvoltarea comună a sistemelor de pile de combustie de ultimă generație și extinderea infrastructurii, vizând realizarea unei societăți a hidrogenului. Ne vom accelera eforturile împreună cu BMW și partenerii din diverse industrii pentru a realiza un viitor în care energia hidrogenului să susțină societatea.”
CITEȘTE ȘI SCHIMBARE Guvernul german reintroduce subvențiile la mașini electrice, pentru a stopa declinul pieței autoBMW și Toyota vor dezvolta împreună sistemul de propulsie pentru automobile, tehnologia de bază a pilelor de combustie (pile de combustie individuale de a treia generație) pentru autoturisme și vehicule comerciale. BMW a stabilit ca propriul model să fie lansat în 2028, în timp ce Toyota nu a oferit altă dată de lansare, pentru modelele sale.
BMW spune că mașinile fuel-cell pe care vrea să le dezvolte vor fi variante de motorizare ale acutalelor modele din gamă, așa cum sunt deja cele electrice care poartă litera i în denumire.
CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu a adus sute de muncitori și utilaje pe Autostrada Ford pentru muncă non-stop. Când vor fi gata lucrările la un tronsonTehnologia de propulsie fuel-cell se bazează pe pila de combustie în care hidrogenul împreună cu oxigenul din atmosferă generează energie electrică și emite vapori de apă.
Energia astfel produsă este înmagazinată într-o baterie care alimentează motorul electric. Hidrogenul necesar pilei este încărcat într-un rezervor, având o autonomie extrem de mare, datorită dimensiunilor acestui rezervor. Marele avantaj, față de vehiculele electrice actuale, este viteza de încărcare a hidrogenului, de numai câteva minute. Practic, automobilele fuel-cell au la bord toată tehnologia necesară creării energiei electrice, singurele mari obstacole fiind costurile de producție și inexistența unei rețele de stații de hidrogen. Ambele pot fi depășite, odată cu startul producției de serie, pentru tehnologia de la bord, și cu investiții din partea autorităților și companiilor private, pentru stațiile de hidrogen.