BYD a reușit să vândă în acest an 3,2 milioane de vehicule, la finalul unei luni septembrie în care constructorul chinez a înregistrat prima scădere din acest an, cu mai puțin de 400.000 de vehicule vândute pe toate piețele globale. Pe segmentul de vehicule electrice, compania a vândut în luna septembrie 205.050 de vehicule, fiind în creștere față de anul precedent.
Cu aceste date, situația BYD a fost una negativă pe întreg trimestrul 3, în care vânzările au ajuns la 1,11 milioane de vehicule (-1,82%), dintre care 582.522 au fost exclusiv electric, în creștere cu 31,3% față de trimestrul 3 din 2024.
Pe întreg intervalul ianuarie – septembrie, vânzările de vehicule complet electrice ale BYD au atins nivelul de 1,6 milioane de exemplare, fiind mai mare cu 37,3% față de perioada similară din 2024.

Tesla nu publică date lunare, dar cifrele transmise de companie pentru trimestrul al treilea, arată un volum de 497.099 automobile, în creștere cu 7,39% față de anul anterior, ceea ce confirmă revenirea pe creștere a vânzărilor companiei americane. Cea mai mare parte a acestui volum, adică 481.166 de unități, au fost Model Y și Model 3. Chiar și așa, cifrele n-au mai depășit rezultatul BYD din intervalul iulie – septembrie.
Același lucru se întâmplă și pe toate cele nouă luni care au trecut din acest an. Cu un volum total de 1,21 milioane de autovehicule electrice vândute la nivel global și o scădere de 5,86%, Tesla a cedat primul loc celor de la BYD. Cele două modele principale ale Tesla au reprezentat 1,17 milioane de unități, fiind în declin cu -4,34%.
Între cele două companii auto există o competiție strânsă de mai multă vreme, stimulată de faptul că BYD a depășit de mai multă vreme Tesla, pe piața din China, pe segmentul electrice unde bradul american deținuse supremația.
Ulterior, ambițiile conducerii BYD de a accelera exporturile și de a produce mașini în alte țări decât China au ridicat această competiție la un nivel și mai mare, aceasta fiind tranșată, pentru moment, în favoarea chinezilor.
Cu toate acestea, vânzările acestora pe piețele internaționale rămân la un nivel redus, în comparație cu Tesla. În septembrie, BYD a exportat aproximativ 70.000 de vehicule, dar nu toate au fost electrice. În total, în 2025 exporturile BYD s-au ridicat la aproximativ 700.000 de unități, dar vânzările de BEV din acest total au fost aproximativ jumătate.