BYD are un plan de rezervă dacă nu va mai avea acces la cipurile Nvidia

BYD nu a primit nicio directivă din partea autorităților chineze de a renunța la cipurile Nvidia.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
BYD are un plan de rezervă dacă nu va mai avea acces la cipurile Nvidia

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD are un plan alternativ în cazul în care nu va mai putea utiliza cipurile Nvidia în mașinile sale, a declarat Stella Li, vicepreședinte executiv al companiei, pentru CNBC.

Li a subliniat că BYD nu a primit nicio directivă din partea autorităților chineze de a renunța la cipurile Nvidia, dar că firma este pregătită pentru un astfel de scenariu, scrie News.ro.

România - cel mai mare exportator de grâu moale din Uniunea Europeană CITEȘTE ȘI România - cel mai mare exportator de grâu moale din Uniunea Europeană

”Toată lumea are un plan de rezervă. BYD are un plan de rezervă”, a spus aceasta.

Oficialul a reamintit că, în timpul pandemiei de Covid-19, când penuria globală de semiconductori a afectat grav sectorul auto, BYD nu a avut probleme majore datorită faptului că dezvoltase multe tehnologii interne și a reușit să găsească rapid alternative.

Compania controlează o mare parte din lanțul propriu de aprovizionare, de la producția automobilelor până la dezvoltarea bateriilor.

Nvidia, al cărei sistem Drive AGX Orin este folosit de BYD pentru funcții de conducere autonomă, se află în centrul tensiunilor comerciale SUA–China. Totuși, Li a precizat că nu există indicii că Beijingul ar putea interzice cipurile auto ale Nvidia.

”Nu cred că vreo țară ar face asta, pentru că ar însemna să distrugi Nvidia. Nimeni nu vrea să vadă asta”, a spus ea.

AnimaWings lansează o nouă rută din București CITEȘTE ȘI AnimaWings lansează o nouă rută din București

Recent, Berkshire Hathaway, compania lui Warren Buffett, a părăsit complet acționariatul producătorului auto chinez BYD, punând capăt unei investiții de 17 ani a cărei valoare a crescut de peste 20 de ori.

Compania înregistrat valoarea investiției sale BYD ca fiind zero, de la 415 milioane de dolari la sfârșitul anului 2024.

Compania lui Buffett a început să investească în BYD, cu sediul la Shenzhen, în 2008, când a plătit 230 de milioane de dolari pentru aproximativ 225 de milioane de acțiuni, echivalentul a 10% din acțiuni la momentul respectiv.

A început să vândă aceste acțiuni în 2022, după ce prețul crescuse de peste douăzeci de ori.

Impactul mult mai slab decât fusese anticipat și pierderea de clienți pe piața din China au determinat recent constructorul chinez BYD să renunțe la țintele de vânzări pentru anul 2025, potrivit presei din China, care scrie că vânzările de pe piața internă au suferit scăderi masive.

Încă un oraș din România interzice trotinetele electrice CITEȘTE ȘI Încă un oraș din România interzice trotinetele electrice

Analiza realizată de Profit.ro este confirmată de informațiile publicate de presa din China, care susține că BYD va renunța la țintele ambițioase de vânzări pe care și le propusese anterior pentru 2025.

Printre cauzele acestei decizii se numără primirea mult mai rezervată de care s-a bucurat marca în Europa, dar mai ales scăderile înregistrate în China, după ce autoritățile au cerut oprirea războiului prețurilor, în care au fost aruncate în joc o mulțime de metode considerate incorecte.

La jumătatea acestui an, cifrele de vânzări publicate de BYD arătau fără dubiu că nu mai pot fi atinse țintele stabile la începutul anului. O analiză Profit.ro demonstra că BYD se află în situația în care ar putea anunța o scădere a vânzărilor față de 2024, ceea ce ar face imposibilă atingerea țintelor asumate la început de an. Cu un nivel asumat de 5,5 milioane de vehicule pentru 2025, BYD ar fi trebuit să ajungă la o creștere de 30%, un ritm imposibil de atins în condițiile actuale.

În 2024, compania chineză a vândutt 4,27 milioane de vehicule.

În primele șase luni din 2925, vânzările BYD s-au ridicat la 2,11 milioane de vehicule, cu 377.628 de autovehicule vândute în iunie, un nivel mult mai mic decât cea mai bună lună din istoria mărcii, decembrie 2024, când raporta 514.809 vehicule vândute.

ANUNȚ Apare o nouă Lege a salarizării CITEȘTE ȘI ANUNȚ Apare o nouă Lege a salarizării

Defalcat pe luni, în acest an BYD a vândut în ianuarie, 300.538 vehicule, în februarie - 322.846, 377.420 în martie, 380.089 în aprilie și 382.476 în mai. Nimic din performanțele înregistrate de BYD în 2025 nu justifică un obiectiv care să presupună 5,5 milioane de vehicule vândute.

În plus, situația din China este extrem de tulbure, în urma războiului prețurilor, în urma căruia autoritățile au descoperit că s-a consolidat practica raportărilor fictive de vânzări, pe baza unor mașini care, de fapt, nu sunt vândute, ci doar înmatriculate și asigurate. BYD a fost parte din această activitate din China, potrivit presei chineze, iar intervenția autorităților a condus la oprirea acestei practici, care va genera scăderi ale cifrelor raportate de companiile auto.

Nu în ultimul rând, falimentul celei mai mari rețele de dealeri BYD din China, care a închis showroom-urile și a lăsat clienții fără service, a pus presiune pe vânzările mărcii.

EXCLUSIV RECTIFICARE Ministerele cer 79-80 miliarde lei în plus, dar bani vor primi în principal pentru golurile de finanțare. Ministerul Finanțelor lucrează la o rectificare cu deficit între 8,1% și 8,5% din PIB CITEȘTE ȘI EXCLUSIV RECTIFICARE Ministerele cer 79-80 miliarde lei în plus, dar bani vor primi în principal pentru golurile de finanțare. Ministerul Finanțelor lucrează la o rectificare cu deficit între 8,1% și 8,5% din PIB

În același timp, rezultatele de vânzări pe piețele internaționale nu sunt nici pe departe spectaculoase, pentru că în Europa singurul model care face volume mari este hibridul Seal U, în timp ce mașinile electrice au vânzări modeste.

BYD și-a redus volumul producției în ultimele două luni, ca urmare a cererii scăzute, în China și în Europa, datele publicate de companie confirmând un volum mai mic cu peste 4% față de anul anterior.

În plus, BYD a înregistrat o scădere cu 30% a profitului în trimestrul al doilea, o premieră pentru ultimii trei ani.

Nici în România planurile ambițioase ale BYD nu-și găsesc corespondent în realitate. În luna august, BYD a înmatriculat numai 28 de vehicule, fiind evidentă imposibilitatea mărcii de a vinde mașini în absența Programului Rabla. De altfel, modelul care în China este unul dintre cele mai populare, Dolphin Surf, s-a vândut în doar 5 exemplare, ceea ce arată că interesul publicului pentru acest model este foarte redus. Reprezentanții companiei susțineau, la momentul intrării pe piața din România, că vor să depășească vânzările Dacia în următorii ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0847 +0.0008+0.02 %
1 USD4.3768 -0.0015-0.03 %
1 GBP5.7545 -0.0040-0.07 %
1 CHF5.5259 +0.0227+0.41 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite