Mihai Bordeanu, Country Head al grupului Renault în România și managing director Dacia South Eastern Europe, transmite că păstrarea impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA) pentru companiile cu peste 50 de milioane de euro cifră de afaceri va afecta proiectele de investiții ale industriei auto din România.
Dacia are mai multe proiecte de dezvoltare în derulare și unele dintre acestea pot fi afectate de noile măsuri fiscale decise de Guvernul Bolojan, după cum reiese din declarațiile șefului mărcii în România, Mihai Bordeanu, care transmite un mesaj puternic din poziția de președinte al ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România).
„Înțelegem pe deplin dificultățile țării legate de deficitul bugetar crescut, dar nu putem pune recuperarea acestui deficit în sarcina companiilor care generează în Romania cifră de afaceri, care angajează direct zeci de mii de angajați și, împreună cu furnizorii și clienții, au dus România pe locul 6 din UE ca nivel de producție autovehicule”, transmite Mihai Bordeanu, într-un mesaj al ACAROM.

Două noi modele care ar trebui să fie produse la Mioveni în următorii ani, plus o extindere a uzinelor Dacia sunt doar câteva dintre proiectele de investiții ale mărcii Dacia planificate.
„Să nu uitam totodată că fară cele peste 14% contribuție la PIB, 35% pondere din export național, România ar avea astăzi o evoluție puternic negativă, fiind totodată afectați și cei peste 800.000 de angajați direcți și indirecți care sunt legați de sectorul auto”, mai spune Bordeanu, într-un moment tensionat în care marile companii multinaționale sunt vizate de o menținere a IMCA suprapusă cu o limitare a deductibilității unor cheltuieli.
„Am văzut pe parcursul unei săptămâni eliminarea și mai apoi reintroducerea IMCA și în plus a fost adăugată o noua măsură fiscală - taxa pe afiliați. Acest lucru dovedește indecizia și mai ales impredictibilitatea mediului politico/economico/fiscal din România și va avea un impact extrem de negativ în procesul de business/investițional”, mai transmite șeful Dacia, care subliniază că deja s-au pierdut proiecte.

„Nu putem continua proiectele actuale într-un climat fiscal nepredictibil și necompetitiv. În ultima perioadă s-au pierdut deja multe proiecte în sectorul auto din România și, în ritmul actual de modificări fiscale nesustenabile, nu vom mai putea garanta continuarea celor actuale” a declarat Mihai Bordeanu, președinte ACAROM.
Asociația Constructorilor de Automobile din România consideră că păstrarea Impozitului minim pe cifra de afaceri pentru companiile cu CA peste 50 milioane euro lovește puternic în toată industria auto și va scădea competitivitatea sectorului auto național până la un nivel nesustenabil din punct de vedere investițional.
Dacia și Ford Otosan, principalii membri ai ACAROM, sunt două dintre cele mai mari companii din România, în top 5 al exportatorilor și unii dintre primii angajatori din economie.