Hyundai se pregătește să intre în cel mai popular segment din Europa, clasa compactă, cu propria versiune electrică, ce ar urma să facă parte din familia Ioniq. Mașina va fi anticipată de un concept-car ce va fi dezvăluit la Munchen, pe 8 septembrie.
Hyundai Concept Three este ultimul pas înainte de lansarea oficială a modelului Ioniq 3, care va marca intrarea sud-coreenilor în segmentul compact electric, acolo unde în prezent cele mai populare modele sunt VW ID.3 și Volvo EX.30, dar și ia EV3, cu care va împărți platforma și o serie de componente.

Hyundai a prezentat prima imagine cu viitorul Concept Three, o schiță care ilustrează un hatchback în trei uși, cu elemente sportive precum garda joasă și eleronul spate.
Explicațiile sunt destul de zgârcite și fac referire la limbajul de design Art of Steel, inspirat din „modul în care oțelul se curbează și curge”. Mai sunt menționate suprafețele sculptate, intersecții curate și linii distinctive care accentuează mișcarea.

Hyundai nu omite să spună că revine la Munchen după patru ani de absență, ca urmare a „dedicării companiei față de piața europeană și poziției sale de lider în inovația sustenabilă”.
Din punct de vedere tehnic, este așteptat ca viitorul Ioniq 3 ce va fi dezvoltat pe baza conceptului să folosească aceeași platformă E-GMP a grupului Hyundai – Kia, ceea ce înseamnă că vom vedea o mulțime de elemente comune cu Kia EV3, chiar dacă acesta este mai mult un crossover, cu dimensiuni 4,30 metri lungime, 1,85 metri lățime și 1,56 metri înălțime. Arhitectura electrică a acestuia este una pe 400 volți, având două baterii de 58,3 kWh și 81,4 kWh.
„Proiectarea modelului Concept THREE a fost o oportunitate pentru noi de a regândi de la zero modelul electric compact. Am definit tipologia „Aero Hatch” pentru a crea o siluetă care să surprindă senzația de fluiditate și să devină o sculptură frumos proporționată”, a explicat Simon Loasby, vicepreședinte și director al Centrului de design Hyundai.
Modelul de serie Hyundai Ioniq 3 ar putea fi prezentat în premieră anul viitor, cu start al comenzilor în a doua parte a anului, la un preț care ar trebui să fie suficient de competitiv cu modele precum VW ID.3 sau Ford Puma Gen-E, un model electric aflat la limita dintre segmentele B și C electric (4,22 metri lungime și 44 kWh net, capacitate baterie).
