BYD va începe producția în Ungaria anul acesta, dar între timp a găsit o breșă pentru a scăpa de tarifele vamale din Europa

Chinezii de la BYD au descoperit o breșă în sistemul de tarife vamale pe care Uniunea Europeană l-a introdus de anul trecut pentru producătorii chinezi de automobile electrice. Primele mașini fără tarife vamale au fost deja importate în mai multe țări din UE.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
BYD va începe producția în Ungaria anul acesta, dar între timp a găsit o breșă pentru a scăpa de tarifele vamale din Europa

Chinezii de la BYD au descoperit o breșă în sistemul de tarife vamale pe care Uniunea Europeană l-a introdus de anul trecut pentru producătorii chinezi de automobile electrice. Primele mașini fără tarife vamale au fost deja importate în mai multe țări din UE.

Șefii BYD au anunța la Munchen, în cadrul unei conferințe desfășurate la IAA Mobility din Munchen, că uzina pe care o construiesc în Ungaria va începe să producă la finalul acestui an modelul Dolphin Surf, corespondentul modelului Seagull produs și vândut în China. „Asta arată că suntem aici ca să rămânem”, a spus vicepreședinta BYD, Stella Li. Mașina va putea fi vândută cu prețuri mult mai competitive, odată cu startul producției în noua uzină, ceea ce ar putea reprezenta o puternică amenințare pentru modelele europene ale Renault, Citroen și VW.

Până atunci, BYD a demarat deja importurile modelului Dolphin de la uzina din Thailanda, unde este produs la costuri apropiate de cele din China și de unde poate fi vândut în Europa fără tarife vamale majorate. Compania a anunțat că primul transport de mașini fără taxe vamale mărite, a fost deja expediat către clienții din Germania, Belgia și Marea Britanie.

Mașinile au fost încărcate în vaporul propriu, BYD Zhengzhou, care face în premieră o cursă către Europa. Uzina din Rayong, Thailanda, este singura fabrică proprie a BYD din afara Chinei, având o capacitate de 150.000 de vehicule anual. Mașinile sunt însă produse în sistem CKD, adică din kituri de componente (mașini dezmembrate parțial), care sunt fabricate în China, expediate în Thailanda și asamblate din nou.

INTERVIU Directorul uzinei BMW din Debrecen, despre producția noului iX3: „Am găsit aici tot ceea ce căutam. Am fost în România și am stat două ore la graniță” CITEȘTE ȘI INTERVIU Directorul uzinei BMW din Debrecen, despre producția noului iX3: „Am găsit aici tot ceea ce căutam. Am fost în România și am stat două ore la graniță”

Mașinile BYD complet electrice produse în China datorează o taxă vamală de 20,7%, care se adaugă celei de 10% pe care o datorează toate vehiculele produse în China la intrarea în UE. Motivul invocat de Comisia Europeană pentru aplicarea acestor tarife este legat de subvențiile acordate de statul chinez, care fac concurență neloială vehiculelor similare produse în Europa.

BYD a vândut anul acesta, în primele șapte luni ale anului, 2,4 milioane de vehicule la nivel global, din care puțin peste 500.000 au fost vândute în afara Chinei. Deși și0-a fixat o țintă ambițioasă pentru acest an, de peste 5 milioane de vehicule, este foarte probabil ca aceasta să nu fie atinsă, având în vedere ritmul vânzărilor lunare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0737 +0.0021+0.04 %
1 USD4.3122 -0.0131-0.30 %
1 GBP5.8581 +0.0149+0.25 %
1 CHF5.4401 +0.0087+0.16 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite