Un al doilea tren va fi retras de producător „din motive de ordin tehnic”, spune operatorul de stat. În locul trenului francez vor fi puse vagoane modernizate prin PNRR.
Prima ramă a fost retrasă pe 19 septembrie.

Aceste rame noi au circulat mai întâi între București și Brașov și apoi între București și Constanța, scrie Hotnews.ro.
CFR Călători ar fi trebuit să aibă 12 trenuri Coradia în flotă, însă Alstom a întârziat foarte mult cu livrările trenurilor care – la început au fost fabricate în Polonia și apoi producția a fost mutată în Germania.
Șapte trenuri Alstom Coradia Stream dintre cele 37 de trenuri din contract au fost produse, iar cinci dintre ele sunt în țară.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară spune că, în prezent, la fabrica Alstom din Bautzen sunt în lucru 15 trenuri Coradia Steam, iar în perioada lunilor octombrie-decembrie 2025, vor fi livrate câte trei trenuri lunar, urmând ca, începând cu luna ianuarie 2026, ritmul livrărilor să crească la patru trenuri pe lună, spune Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Ce spune CFR Călători
„În prezent, din cele trei rame Coradia Alstom puse la dispoziția CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară în cadrul Contractului de Servicii Publice mai sunt în circulație două rame, una dintre rame fiind retrasă de către Alstom la data 19 septembrie 2025 pentru aspecte de ordin tehnic.

Cele patru trenuri ce erau formate cu rame Coradia IR 16091, IR 16092, IR 16093 și IR 16094 București Nord – Constanța și retur, circulă în prezent cu vagoane și locomotive PNRR.
Din avizarea Alstom, începând cu data de 6 octombrie 2025, urmează a fi retrasă încă o ramă Coradia din motive de ordin tehnic.
Până la acest moment Alstom nu a comunicat o dată pentru repunerea în circulație a celor două rame.
Menționăm că CFR Călători face eforturi pentru a substitui ramele Coradia Alstom cu vagoane din parcul propriu de material rulant.
CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate”.
Luna trecută, Curtea de Conturi a declanșat un audit la Autoritatea pentru Reformă Feroviară în legătură cu derularea contractului încheiat cu Alstom Ferroviaria SpA pentru furnizarea a 37 de rame Coradia Stream.

'Sfera de cuprindere a auditului include și verificarea modului de urmărire a clauzelor contractuale și legalității modificărilor aduse prin actele adiționale la contractul RUIC nr. 257/25.03.2022, încheiate cu furnizorul Alstom, în perioada 2022-2025. Reamintim că documentul mai sus-menționat prevede furnizarea a 37 de rame electrice interregionale de tip Coradia Stream - RE-IR-1 și face parte dintr-un proiect fazat, fiind derulat în două etape succesive: prima etapă a fost finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020; a doua etapă este cofinanțată prin Programul Transport (PT) 2021-2027', se arată în comunicat.
Valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 270 de milioane de euro.
Acestea sunt primele trenuri pentru transport feroviar de pasageri furnizate de Alstom în România.