România cumpără încă 17 trenuri electrice de la Alstom, contract de 220 milioane euro

România cumpără încă 17 trenuri electrice de la Alstom, contract de 220 milioane euro
scris 17 sep 2022

Grupul francez Alstom și Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară (ARF) au semnat vineri un act adițional pentru livrarea a 17 trenuri electrice inter-regionale Coradia Stream și a serviciilor de întreținere asociate timp de 15 ani. Contractul are o valoare totală de 220 milioane euro. Aceste trenuri vor completa primele 20 de unități, comandate în martie 2022, scrie News.ro.

”Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și sustenabilă și Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară (ARF) au semnat un act adițional la contractul inițial pentru livrarea unor trenuri electrice inter-regionale Coradia Stream suplimentare și a serviciilor de întreținere asociate timp de 15 ani. Aceste trenuri vor completa primele 20 de unități, comandate în martie 2022, creând astfel prima flotă feroviară de călători furnizată de Alstom în România”, anunță Alstom.

Euroins, liderul pieței asigurărilor, încasează două amenzi de la ASF. Noi amenzi și în pensii private și piața de capital CITEȘTE ȘI Euroins, liderul pieței asigurărilor, încasează două amenzi de la ASF. Noi amenzi și în pensii private și piața de capital

La acest eveniment au fost prezenți Ionuț-Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, coordonatorul sectorului feroviar, Dragoș Anoaica, directorul Direcției Transport Feroviar, iar din partea părților semnatare a participat Ștefan-Adrian Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară și Gabriel Stanciu, director general Alstom România, Bulgaria & Republica Moldova.

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.

Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Producția de miere a României a scăzut la jumătate în acest an CITEȘTE ȘI Producția de miere a României a scăzut la jumătate în acest an

Actul Adițional prevede suplimentarea contractului încheiat de ARF cu Alstom Ferroviaria SpA, la data de 25 martie 2022, cu încă 17 rame electrice de lung parcurs și asigurarea  perioadei de mentenanță pentru acestea pe o perioadă de 15 de ani de la livrarea fiecărei rame electrice, la care se adaugă serviciile de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software, care sunt asigurate de către furnizor.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, cu termen de livrare a primei rame la finalul anului 2023 și furnizarea pachetului complet de 37 de rame până la finalul anului 2024. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.

Cu ocazia acestui eveniment, președintele ARF, Ștefan Roșeanu, și-a exprimat încrederea că aceste 37 de trenuri electrice vor deschide o serie mai lungă de achiziții publice de material rulant nou, necesar traficului național de călători, astfel încât deficitul actual de trenuri moderne să se reducă semnificativ în următorii ani.

ULTIMA ORĂ Dacia a depășit Renault în Europa CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia a depășit Renault în Europa

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.

„Mă bucur că ARF a decis deja să extindă numărul de pasageri care vor beneficia de avantajele trenurilor noastre, aproape dublând comanda inițială. Acest lucru arată încrederea clienților noștri în Coradia Stream ca produs de referință pentru o rețea feroviară modernă în România. Aceste 37 de trenuri electrice inter-regionale moderne vor contribui în mod semnificativ la tranziția țării către o mobilitate sustenabilă – în conformitate cu ambiția Alstom de a deschide calea către o mobilitate mai ecologică și mai inteligentă la nivel mondial. Sunt încântat că România se alătură numeroaselor țări europene care beneficiază de tehnologiile feroviare regionale marca Alstom”, a declarat Gabriel Stanciu, managing director Alstom România, Bulgaria și Moldova.

Dezvoltate pentru piața europeană, trenurile Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 și respectă atât standardele europene (EN), cât și Specificațiile tehnice de interoperabilitate (STI), fiind capabile să funcționeze pe toate principalele sisteme europene de alimentare cu energie.

Viteza maximă a trenurilor va fi de 160 km/h.

Moscova anunță construirea unui nou gazoduct, Forța Siberiei 2, către China, începând din 2024, care va ”înlocui” Nord Stream 2 CITEȘTE ȘI Moscova anunță construirea unui nou gazoduct, Forța Siberiei 2, către China, începând din 2024, care va ”înlocui” Nord Stream 2

Fiecare tren va avea șase vagoane, o capacitate totală de 350 de locuri și podea 100% joasă, pentru a asigura un acces facil pentru toți pasagerii. Vor fi două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Sistemul de informare a pasagerilor va include un sistem de informare sonoră și un sistem de afișare dinamică. Fiecare vagon va fi echipat cu suport pentru bagaje de dimensiuni mari.

Trenurile Coradia Stream vor fi echipate și cu un sistem digital de numărare a călătorilor, cu senzori de înaltă precizie. Fiecare tren va avea patru toalete ecologice, distribuite uniform pe toată lungimea trenului, una fiind adaptată și pentru utilizarea de către persoane cu mobilitate redusă. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate conform cerințelor Autorității Contractante în faza de proiectare.

FOTO De la Buckingham până în Transilvania, noile și vechile reședințe ale lui Charles al III-lea CITEȘTE ȘI FOTO De la Buckingham până în Transilvania, noile și vechile reședințe ale lui Charles al III-lea

Coradia Stream este o unitate electrică multiplă (EMU) de înaltă performanță, cu podea joasă, de ultimă generație, care oferă un design modular, permițând operatorilor să aleagă cea mai potrivită configurație. Dezvoltat pentru piața europeană, modelul Coradia Stream se bucură de un succes uriaș în toată Europa, cu aproape 900 de trenuri comandate deja în Danemarca, Germania, Italia, Luxemburg, Spania și Țările de Jos – împreună cu România. Trenurile din Italia sunt în funcțiune de la jumătatea anului 2019, dovedind încă o dată fiabilitatea acestei soluții. Familia de trenuri Coradia Stream oferă, de asemenea, soluții de tracțiune fără emisii, cum ar fi alimentarea cu baterii sau hidrogen pentru liniile neelectrificate.

Alstom activează în România de aproape 30 de ani și este lider de piață în soluții de electrificare și semnalizare feroviară. Compania este responsabilă de implementarea soluțiilor de semnalizare sau electrificare pe mai mult de 75% din coridorul feroviar Rin-Dunăre de pe teritoriul României. Prima soluție de semnalizare urbană de tip CBTC din țară este în implementare de către Alstom pe Linia 5 de metrou din București. Compania este de 18 ani și furnizorul de servicii de mentenanță pentru flota de metrou din București.

Alstom construiește trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, până la sisteme la cheie, servicii, infrastructură, semnalizări și mobilitate digitală. 150.000 de vehicule Alstom se află în operare comercială la nivel mondial. Cu sediul central în Franța și prezentă în 70 de țări, compania Alstom are peste 74.000 de angajați. Grupul a înregistrat venituri de 15,5 miliarde EUR pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2022.

viewscnt
Afla mai multe despre
locomotive alstom
achizitie publica locomotive