Chinezii au lansat mașina electrică de 7.000 de euro, cu baterie Na-Ion și autonomie peste Dacia Spring

Chinezii au lansat mașina electrică de 7.000 de euro, cu baterie Na-Ion și autonomie peste Dacia Spring
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 apr 2023

O nouă tehnologie pentru baterii auto ar putea schimba paradigma prețurilor din industria auto, startul fiind dat, ca și până acum, în China, unde o companie locală a prezentat un prototip de vehicul care costă numai 7.000 de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

O companie chineză în care sunt asociate Hina Battery și Sehol, companie în care sunt implicați JAC; partenerii VW din China, a prezentat un automobil urban echipat cu noile baterii Na-Ion, o tehnologie care înlocuiește litiul cu sodiu, un material mai ieftin și mai ușor de produs.

FOTO Uzina Dacia din Mioveni a produs Jogger nr. 100.000, înainte de mutarea lui în Maroc CITEȘTE ȘI FOTO Uzina Dacia din Mioveni a produs Jogger nr. 100.000, înainte de mutarea lui în Maroc

Ca urmare a caracteristicilor acestui tip de celule, mașina a reușit să afișeze un preț de producție de numai 7.000 de euro, având o baterie de 25 kWh, cu o autonomie declarată de 252 km, în același timp permițând încărcarea rapidă.

VEZI AICI ȘI FOTO Dacia lansează o nouă versiune Spring, cu motor mai puternic și preț mai mare

Mașina utilizată este un model al celor de la Sehol, EX10, care în versiunea echipată cu baterii Li-Ion are baterii între 15 și 30 kWh, cu autonomii între 150 și 300 km. Prețul versiunii cu baterii cu litiu începe de la circa 6.000 de euro, pentru cea mai mică baterie, dar la o capacitate similară cu prototipul bazat pe bateria cu sodiu mașina costă aproximativ 10.600 de euro.

FOTO Poșta Română scoate la vânzare sute de mașini ale căror prețuri încep de la câteva mii de lei CITEȘTE ȘI FOTO Poșta Română scoate la vânzare sute de mașini ale căror prețuri încep de la câteva mii de lei

Tehnologia bateriilor cu sodiu nu este la prima tentativă de implementare în industria auto, dar până acum a fost considerată nepotrivită pentru vehiculele grele. Chinezii de la Hina Battery demonstrează prin testele realizate că acest tip de baterii este viabil și ar putea să rezolve problema prețurilor litiului. Există informații deja despre o creștere accelerată a capacităților de producție de baterii cu sodiu, chiar dacă avansul tehnologiilor și cel al unităților de producție de litiu este uriaș.

Sodiul are marea calitate că se găsește în mediul natural într-un procent mult mai mare decât litiul, fiind astfel mult mai accesibil, inclusiv ca preț. Sodiul permite funcționarea bateriei la temperaturi mai ridicate, cee ce înlătură o parte din neajunsurile litiului. În același timp, celulele cu ioni de sodiu permit o încărcare mai rapidă și au o durată a vieții mai mare. La polul opus, bateriile cu sodiu au o densitate mai scăzută, ceea ce înseamnă că ar avea nevoie de volume mai mari pentru o capacitate similară.

GRAFIC Dacia Spring, cel mai eficient automobil din Europa, pe întreaga durată de viață. Ford Puma, primul în segmentul motoarelor cu combustie CITEȘTE ȘI GRAFIC Dacia Spring, cel mai eficient automobil din Europa, pe întreaga durată de viață. Ford Puma, primul în segmentul motoarelor cu combustie

Una dintre cele mai mari companii globale specializate în producția de baterii, CATL, a anunțat în urmă cu doi ani că a început cercetările pentru producția de baterii pe bază de sodiu, însă până acum nu a lansat niciun produs pe baza acestei tehnologii.

Hina Battery a început deja producția unei fabrici de tip Gigafactory pentru celule de baterii cu sodiu. Reprezentanții companiei spun că bateriile pe care le vor produce au potențial și pentru clasele medii și mari de automobile, nu doar pentru cele mici.

viewscnt
Afla mai multe despre
baterii sodiu
sehol
dacia spring