Chinezii îi detronează pe armatorii greci

Chinezii îi detronează pe armatorii greci
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 aug 2023

Flota comercială a Chinei a detronat flota greacă din poziția de cea mai mare flotă din lume, poziție pe care a deținut-o mai bine de un deceniu,potrivit modului de măsurare a capacității totale, utilizate de firma de intermediere Clarksons Research.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Această evoluție era de așteptat, deoarece China a investit în mod constant în nave comerciale second-hand și nou-construite în ultimii ani pentru a obține controlul asupra transportului mărfurilor exportate din China, precum și asupra importurilor de materii prime și energie, scrie Kathimerini.

ULTIMA ORĂ Statul român a câștigat definitiv arbitrajul de la Washington cu Alpiq, fost beneficiar de energie ieftină de la Hidroelectrica, cu miză de aproape jumătate de miliard de dolari CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Statul român a câștigat definitiv arbitrajul de la Washington cu Alpiq, fost beneficiar de energie ieftină de la Hidroelectrica, cu miză de aproape jumătate de miliard de dolari

Potrivit datelor firmei Clarkson, flota deținută de China, măsurată în termeni de tonaj cumulat (GT) se ridică la 249,2 milioane GT, în timp ce flota cu capital grecesc are o capacitate totală de 249 milioane GT. Japonia (181 milioane GT), Coreea de Sud (66 milioane GT) și SUA (66 milioane GT) completează primele cinci locuri, pe baza clasamentului firmei de intermediere maritimă Clarkson, arată Rador.

Grecia se menține în continuare pe prima poziție atunci când flota este măsurată în termeni de capacitate a deplasamentului, și anume posibilitatea reală de transport conform datelor de la Clarksons Research și S&P Global Market Intelligence. În plus, potrivit Clarksons, Grecia menține primul loc la capacitatea de transport a anumitor tipuri de produse, precum nave pentru transportul de petrol și gaze naturale lichefiate, iar vârsta medie a flotei deținute de armatorii greci este mult mai mică decât cea a concurenților lor.

În orice caz, însă, ascensiunea chinezilor pe primul loc la nivel mondial, chiar și pe baza unei metode destul de depășite de calculare a tonajului, demonstrează dinamica dezvoltării flotei chineze. Ascensiunea transportului maritim chinez s-a bazat în principal pe rolul din ce în ce mai activ al industriei construcției de nave și pe finanțarea acordată de băncile țării în acest sens, explică Stephen Gordon de la Clarksons Research.

Concret, acum China controlează cea mai mare pondere a flotei pentru transportul mărfurilor vrac, cu o cotă de 24%, precum și navele pentru containere, cu o cotă de 16%. Cei mai mari armatori chinezi sunt companiile de stat China COSCO și China Merchants.

Grecia a devenit cel mai mare proprietar în ceea ce privește tonajul brut (GT) în 2013, depășind Japonia, numărul unu pe atunci. China a depășit Japonia în 2018 și de atunci a tot crescut până la nivelul flotei grecești.

Tesla a redus prețurile în China pentru anumite versiuni ale automobilului Model Y CITEȘTE ȘI Tesla a redus prețurile în China pentru anumite versiuni ale automobilului Model Y

Potrivit celui mai recent raport anual al Asociației Armatorilor Eleni, publicat la începutul lunii august, Grecia rămâne cea mai mare țară de transport maritim din lume, deoarece armatorii greci controlează 21% din flota comercială mondială în termeni dwt. În plus, în ultimii zece ani capacitatea totală a flotei comerciale grecești, formată din 5.520 de nave cu o capacitate de 1.000 GT și mai mult, a crescut cu 50%.În următorii ani, se așteaptă o reorganizare majoră în transportul mondial, deoarece acesta trebuie să se adapteze la noile cerințe impuse de efortul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon.

Cu toate acestea, restricțiile mai stricte și limitele de emisie din Europa și Statele Unite și normele mult mai laxe din China și Asia, precum și termenele destul de diferite pentru aplicarea acestor restricții, oferă un avantaj competitiv de facto companiilor de transport maritim chineze care nu sunt supuse unei presiuni atât de mari pentru a investi miliarde de dolari în noi nave ecologice.

viewscnt
Afla mai multe despre
grecia
china
nave
vapoare