Compania aeriană Air Astana din Kazahstan își accelerează expansiunea pentru a profita de scăderea traficului prin Rusia și redeschiderea Chinei

Compania aeriană Air Astana din Kazahstan își accelerează expansiunea pentru a profita de scăderea traficului prin Rusia și redeschiderea Chinei
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 mar 2023

Compania aeriană emblematică a Kazahstanului, Air Astana, își accelerează planurile de expansiune pentru a profita de scăderea traficului prin Rusia și de redeschiderea Chinei, a declarat directorul general Peter Foster, pentru Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Multe companii aeriene globale au oprit zborurile către Rusia după ce aceasta a invadat Ucraina anul trecut. Drept urmare, Moscova și-a pierdut statutul de hub pentru zboruri între Europa și Asia, permițând vecinului său din sud, Kazahstanul, să își mărească cota de piață, scrie News.ro.

Wizz Air pierde procesul privind ajutorul de stat acordat Blue Air în pandemie CITEȘTE ȘI Wizz Air pierde procesul privind ajutorul de stat acordat Blue Air în pandemie

”Înainte de începerea războiului în Ucraina, o mare parte din trafic, în general, care mergea în direcția vestică, fie că era în Europa sau în SUA, călătorea din această regiune prin Federația Rusă. Evident, nu mai este cazul. Și, așadar, ceea ce s-a întâmplat este că a existat o schimbare a gravitației și suntem extrem de bine poziționați să profităm de această schimbare”, a spus Foster într-un interviu.

Air Astana, deținută parțial de BAE Systems, din Marea Britanie, a înregistrat un profit record de 78,4 milioane de dolari anul trecut, deoarece traficul său a crescut cu 11%, până la 7,4 milioane de pasageri, deși compania a încetat zborurile către Rusia.

Compania intenționează să-și crească flota la 50 de aeronave până la sfârșitul acestui an ,de la actualele 44 de aeronave, a spus Foster, și accelerează planurile de extindere pentru următorii ani.

”Facem mai multe comenzi pentru 2024-27. Cred că acum este cunoscut faptul că 787 Dreamliner va sosi în 2025. Așa că vom continua să extindem flota atât cu acele avioane, cât și cu mai multe avioane din familia Airbus 320. Vedem oportunități foarte mari în China, deoarece China s-a deschis din nou, după COVID, India merge bine..., Pakistanul este o piață în creștere”, a spus el.

Foster a mai arătat că Air Astana a reușit să rezolve rapid problemele lanțului de aprovizionare cauzate de sancțiunile occidentale împotriva Moscovei, o problemă cu care se confruntă multe companii din Asia Centrală care au importat produse occidentale și le-au tranzitat prin Rusia.

”Lanțurile de aprovizionare au o modalitate de a găsi metode alternative. Și asta s-a rezolvat, nu avem nicio problemă cu accesarea pieselor de schimb”, a spus Foster.

Fondul suveran de administrare a averilor al Kazahstanului, care deține un pachet de 51% din acțiunile Air Astana, plănuiește să listeze compania la bursă anul viitor.

viewscnt
Afla mai multe despre
air astana
kazahstan