Companiile aeriene mari și sindicatele din sectorul aviatic american cer administrației Biden să nu mai aprobe zboruri suplimentare între China și SUA

Companiile aeriene mari și sindicatele din sectorul aviatic american cer administrației Biden să nu mai aprobe zboruri suplimentare între China și SUA
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 apr 2024

Principalele companii aeriene americane și sindicatele din sectorul aviatic au cerut administrației Biden să întrerupă aprobările de zboruri suplimentare între China și Statele Unite, invocând ”politicile anticoncurențiale ale guvernului chinez” în curs de desfășurare, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În februarie, Departamentul pentru Transporturi al SUA a declarat că companiile aeriene chineze de pasageri ar putea crește zborurile săptămânale dus-întors în SUA la 50 începând cu 31 martie, față de cele 35 actuale, aproximativ o treime din nivelurile pre-pandemie, scrie News.ro.

Wizz Air închiriază aeronave CITEȘTE ȘI Wizz Air închiriază aeronave

Transportatorii americani au fost, de asemenea, autorizați să efectueze 50 de zboruri pe săptămână, dar în prezent nu folosesc toate aceste zboruri.

Airlines for America, un grup comercial ai cărui membri includ American Airlines, Delta Air Lines și United Airlines și sindicate a menționat într-o scrisoare către departamentele de transport și de stat ”avantajul pe care îl primesc companiile aeriene chineze prin continuarea accesului în spațiul aerian rusesc, în timp ce transportatorii americani au încetat să zboare prin spațiul aerian rusesc la începutul invaziei Rusiei în Ucraina, în martie 2022”.

Scrisoarea, care a fost menționată pentru prima dată de Reuters, a fost semnată de Asociația Piloților de Linie Aeriană, Asociația Piloților Aliați și Asociația Însoțitorilor de Zbor. Aceasta i-a cerut secretarului de stat Antony Blinken și secretarului de transport Pete Buttigieg ”să oprească zborurile suplimentare de pasageri între Statele Unite și Republica Populară Chineză până când lucrătorilor și întreprinderilor din SUA li se va garanta accesul egal pe piață, fără politicile anticompetitive dăunătoare ale guvernului chinez”.

Zborurile dintre China și Statele Unite - care au reprezentat un punct de dispută în timpul pandemiei de COVID-19 - au apărut ca o zonă rară de cooperare între cele două superputeri, dar companiile aeriene americane și-au exprimat îngrijorarea cu privire la ritmul rapid de creștere a zborurilor.

Companiile aeriene sunt îngrijorate că administrația Biden ar putea crește sau chiar dubla până la 100 numărul de zboruri săptămânale permise transportatorilor chinezi.

Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă în Capitală - semnat CITEȘTE ȘI Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă în Capitală - semnat

Separat, reprezentantul SUA Mike Gallagher, președintele comitetului restrâns al Camerei Reprezentanților pentru China și principalul democrat al grupului, reprezentantul Raja Krishnamoorthi, au cerut administrației Biden, într-o scrisoare separată de miercuri, să nu aprobe mai multe zboruri până când China nu va respecta ”acordul bilateral existent, iar cererea de pasageri începe să se redreseze”.

Parlamentarii au spus că transportatorii chinezi ”operează aerian rute cu un avantaj comercial anticoncurențial care nu trebuie lăsat să crească fără paritatea reciprocă a numărului de rute operate de transportatorii americani" către China.

Aceștia au adăugat că "pasagerii americani nu trebuie să fie expuși la riscuri inutile de securitate prin traversarea spațiului aerian rusesc".

Peste 150 de zboruri de pasageri săptămânale dus-întors au fost permise de fiecare parte înainte de a fi impuse restricții la începutul anului 2020, din cauza pandemiei de COVID-19, dar până în august 2023, transportatorii chinezi și americani puteau zbura fiecare doar 12 curse pe săptămână între cele două țări.

Numărul a crescut la 1 septembrie la 18 călătorii săptămânale dus-întors și apoi la 24 pe săptămână începând cu 29 octombrie.

USDOT a aprobat 35 de curse pentru transportatorii chinezi, în noiembrie.

Reuters a relatat în iunie anul trecut că zborurile chineze recent aprobate către Statele Unite nu survolau Rusia, ceea ce le-ar fi oferit un timp de zbor mai scurt și un avantaj de combustibil față de rivalii americani care nu folosesc spațiul aerian rus.

viewscnt
Afla mai multe despre
china
sua
zboruri