Conducerea Volvo Cars a decis să scape de unele acțiuni

Conducerea Volvo Cars a decis să scape de unele acțiuni
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 feb 2024

Conducerea Volvo Cars a decis să scape de acțiunile pe care le deține la Polestar și să le redistribuie propriilor acționari, pentru a nu mai fi nevoită să finanțeze pierderile constructorului Polestar.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Consiliul de administrație al Volvo Car AB, cunoscut sub numele Volvo Cars, a propus acționarilor proprii să le distribuie un pachet consistent de acțiuni. Acțiunile reprezintă 62,7% din Polestar Automotive Holding UK PLC și vor fi supuse spre aprobare în Adunarea Generală Anuală din 2024. Dacă AGA aprobă propunerea, ceea ce se va întâmpla cu o probabilitate foarte mare, Volvo va mai păstra 18,0% din totalul acțiunilor în circulație ale Polestar.

FOTO Nicusor Dan anunță schimbări importante de traseu în Drumul Taberei. \ CITEȘTE ȘI FOTO Nicusor Dan anunță schimbări importante de traseu în Drumul Taberei. "Fără poluare fonică."

Volvo anunțase deja anterior că intenționează să se retragă din acționariatul Polestar și să nu mai finanțeze pierderile companiei desprinse chiar din constructorul suedez, pentru a putea să-și finanțeze propria transformare și electrificare.

Având în vedere că Geely Holding este cel mai mare acționar al Volvo, acesta va prelua și acțiunile deținute de compania suedeză, astfel că va deveni acționar majoritar al Polestar. În consecință, Geely va susține compania electrică Polestar financiar și operațional. Pe de altă parte, Volvo precizează că va continua „colaborarea operațională puternică dintre Volvo Cars și Polestar în domeniul cercetării și dezvoltării, producției, post-vânzare și comercial”, cu atât mai mult cu cât Volvo a acordat un împrumut de 1 miliard de dolari, pe care trebuie să-l recupereze. În virtutea pachetului de 18% pe care îl va păstra, Volvo va continua să-și exercite influența asupra Polestar.

VIDEO Peste 100 de mașini s-au ciocnit pe o autostradă din China CITEȘTE ȘI VIDEO Peste 100 de mașini s-au ciocnit pe o autostradă din China

„Volvo Cars nu va mai oferi finanțare Polestar. Cu planul de afaceri consolidat al Polestar, lansarea Polestar 3 și Polestar 4 și angajamentul și sprijinul Geely, compania este bine poziționată pentru creștere”, a declarat Jim Rowan, CEO al Volvo Cars.

Holdingul chinez Geely controlează Volvo prin intermediul companiei suedeze Geely Sweden Holdings AB, care are 78,7% din constructorul suedez și care a anunțat deja că va vota în AGA pentru distribuirea acțiunilor. Tranzacția va fi condiționată de primirea tuturor aprobărilor de reglementare de pe piețele pe care cele două companii sunt prezente.

Propunerea presupune o splitare a acțiunilor (2:1), urmată de un proces automat de răscumpărare a acțiunilor. Din motive tehnice, acțiunile Polestar vor fi distribuite sub formă de bonuri de depozit suedeze („SDR”), ce pot fi convertite în ADS-uri Polestar care, al rândul lor, pot fi tranzacționate pe Nasdaq.

Daniel Donghui Li, CEO al Geely Holding Group, fiul fondatorului Li Shufu, spune că va sprijini planul de afaceri al Polestar pe termen lung. „Ne exprimăm sprijinul pentru propunerea de distribuire a acțiunilor Polestar către acționarii Volvo Cars”, a declarat Donghui Li. „Ne angajăm să sprijinim planul lor de afaceri anunțat și obiectivele financiare, asigurând finanțarea necesară pentru a-și executa strategia și prin ecosistemul nostru global de tehnologie, lanț de aprovizionare și dezvoltare de produse.”

Dacia merge la Geneva cu trei premiere. Sebastian Loeb va fi prezent la standul mărcii CITEȘTE ȘI Dacia merge la Geneva cu trei premiere. Sebastian Loeb va fi prezent la standul mărcii

Polestar a fost la origine un subbrand al Volvo care s-a desprins pentru a deveni marcă electrică de lux. Are propriile fabrici în China și SUA, dar evoluția neașteptată a pieței de vehicule electrice, inclusiv prin apariția numeroșilor concurenți chinezi, a dus această marcă într-un con de umbră iar acțiunile de pe bursa Nasdaq, unde a fost listată în 2021, au scăzut sistematic în ultimii doi ani.

Polestar are în acest moment două modele în gamă, din cele trei lansate, Polestar 1 fiind scos din producție deja. Polestar 2 și, începând din acest an, Polestar 3 concurează nu doar cu mărcile europene și cele chineze, dar și cu modelele similare ale Volvo, care au aproape aceeași tehnologie, dar la prețuri mult mai mici. Polestar pregătește lansarea celui de-al patrulea model al mărcii, care va fi fabricat în Busan, în uzina Renault Samsung, în care Geely a devenit partener, dar programul acestui model ar putea fi modificat, din cauza declinului pieței de electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
polestar
geely
actiuni volvo