CONFIRMARE Franța taie Dacia Spring de la subvenții

CONFIRMARE Franța taie Dacia Spring de la subvenții
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 dec 2023

Franța a restructurat reglementările privind stimulentele financiare acordate cumpărătorilor de vehicule electrice (EV), favorizând mașinile produse în Franța și Europa în detrimentul modelelor fabricate în China, conform listei tipurilor eligibile de automobile publicată de Guvernul de la Paris, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Modelul Spring al Dacia, brandul low-cost al Renault, este importat din China și a fost exclus din listă,- cum anticipa anterior Profit.ro -  la fel ca și modelul MG4 al SAIC.

FOTO Cea mai aglomerată linie de metrou, a corporatiștilor, va intra în modernizare CITEȘTE ȘI FOTO Cea mai aglomerată linie de metrou, a corporatiștilor, va intra în modernizare

Tesla Model 3 este produs în China, în timp ce Tesla Model Y, este fabricat mai ales la Berlin, arată Agerpres.

Aproximativ 65% din mașinile electrice vândute în Franța vor fi eligibile pentru schema de bonusuri de stat, inclusiv 24 modele produse de Stellantis și cinci de Renault.

Guvernul de la Paris vrea ca vehiculele electrice produse în Franța și Europa să fie mai accesibile pentru consumatorii interni, comparativ cu vehiculele mai ieftine fabricate în China.

VIDEO „Gaura” din Autostrada Transilvania a fost rezolvată, tronsonul va fi livrat mai devreme CITEȘTE ȘI VIDEO „Gaura” din Autostrada Transilvania a fost rezolvată, tronsonul va fi livrat mai devreme

În prezent, subvenția guvernamentală pentru vehiculele electrice este de 5.000 de euro pentru majoritatea gospodăriilor și de 7.000 de euro pentru cele mai sărace. Costul total al programului este de un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pe an.

Totuși, în absența vehiculelor ieftine produse în Europa, o treime din toate subvențiile merg către consumatorii care achiziționează EV fabricate în China, au declarat oficiali de la Ministerul francez de Finanțe, ceea ce a majorat importurile și a adâncit decalajul competitiv cu producătorii interni.

TABEL Motorina a coborât sub 7 lei/l în toate stațiile Petrom și Socar CITEȘTE ȘI TABEL Motorina a coborât sub 7 lei/l în toate stațiile Petrom și Socar

Noile criterii de eligibilitate va lua în calcul emisiile de carbon în procesul de fabricație EV. Industria auto chineză este puternic dependentă de electricitatea generată de cărbune, astfel încât multe EV fabricate în China nu vor beneficia de subvențiile din Franța.

Agenția Ademe care supervizează procesul a analizat eligibilitatea a aproape 500 modele EV și variantele lor, pentru a le include în schemă.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
spring