Dacia a primit un nou șef, o femeie manager, în premieră, care vine de la Mercedes-Benz, unde nu are foarte multă experiență ca brand manager, ca CEO de marcă, ci mai degrabă în zona de birou, de administrație. Schimbarea mult mai importantă s-a produs însă odată cu subordonarea mărcii Dacia lui Fabrice Cambolive, care conducea deja marca Renault.
Motivul începe să fie tot mai evident: Renault are nevoie de un control mai bun pentru derularea extinderii ca marcă pe piețele internaționale, iar Dacia avea prea mare independență din acest punct de vedere. Prezenți la Munchen, la premiera mondială a lui Renault Clio 6, Francois Provost și Fabrice Cambolive au făcut primele declarații referitoare la situație de la Dacia, într-o discuție despre strategia grupului.
Francois Provost noul CEO al Renault Group, a declarat pentru Profit.ro că viteza cu care Dacia va trece la propulsia electrică va crește. „Nu avem de ales, va trebui să găsim o cale. Nu este o viteză nouă, dar acum trebuie să luăm în considerare acest lucru pentru că, cu reglementările existente până în 2030, va trebui să avem mașini Dacia electrice. Nu este un subiect nou. Obișnuiam să avem un izvor Dacia. Vom avea o mașină nouă, derivate din platforma Twingo, la sfârșitul anului 2026 pentru 2027. Așa că am început deja să facem, dar nu aveam de ales. Trebuie să găsim câteva modalități inteligente, nu numai EV, ci și hibride și poate alte soluții. Cine știe?”.
În același timp, noul șef al producătorului francez, a explicat și care este viziunea din spatele recentelor decizii de reorganizarea a managemenului.
„Nu va fi nicio schimbare la Renault și la Dacia. În același timp, mai ales pe piața europeană, care este foarte incertă în ceea ce privește tehnologia, reglementarea, am simțit că am nevoie de o anumită consecvență strategică. De aceea i-am cerut lui Fabrice (n.r. Cambolive) să preia cele două mărci. Dar păstrăm aceeași organizație, brandul Dacia are exact același rol și o salutăm pe Katrin, noul CEO al Dacia. Vreau mai multă consistență strategică între cele două branduri, dar și pentru a susține creșterea în afara Europei”, a spus Francois Provost, referitor la reorganizarea managerilor din grup.
„Povestea și rezultatele Dacia sunt foarte frumoase. Brandul este puternic. Avem o formație bună. Avem o consistență foarte puternică a mărcilor. Desigur, urmează o nouă provocare, mai ales legată de electrificarea Dacia. Aceasta este poate una dintre provocările pe care le pot menționa. Și, de asemenea, cred că una dintre sarcinile noastre, este adevărat pentru Renault, este poate și mai important pentru Dacia, este să găsim modalități de a ne menține prețurile accesibile pentru cetățenii europeni, ceea ce sincer nu este ușor ca în contextul european cu multă reglementare. Deci poate două puncte. Cum să găsești o modalitate de a face electrificare Dacia în mod inteligent și de asemenea să păstrezi un preț rezonabil pentru clienți. Cred că aceasta este și una dintre misiunile Daciei și una dintre misiunea Katrinei”.
În același timp, Fabrice Cambolive, care este un bun cunoscător al mărcii Dacia, el fiind cu mult timp în urmă directorul Renault Group pentru toate activitățile din România, a declarat că noua structură nu va produce schimbări majore la Dacia.
„Unul dintre punctele forte ale Renaulution a fost această capacitate de a se concentra pe branduri. Înainte organizarea era pe regiuni, dacă vă amintiți, și am trecut de la regiuni la mărci. Avem șansa acum să fim cu un teritoriu clar. Să ai produse cu valoare adăugată, să ai și o bază loială de clienți, să ai o complementaritate în cadrul piețelor. Dar ideea este că o organizație trebuie să se adapteze la mediu. Dacă acceptați următoarele provocări cu care trebuie să ne confruntăm, trebuie să fim amândouă. Înseamnă în același timp foarte orientat spre brand. De aceea am nominalizat un CEO al Dacia”, a explicat Cambolive.

„De aceea am decis să gestionăm pe niște puncte foarte țintite, brandurile împreună”, mai aspune noul Chief Growth Officer al Renault Group, care spune că va fi nevoie de decizii rapide, dar mai atinge un punct: „alegerile între mașini și motoare, platforme”. Este un punct în care Dacia a beneficiat sub conducerea lui Denis le Vot de unele avantaje și care s-ar putea schimba în viitor, având în vedere că Renault mizează foarte mult pe modelele Dacia în planul său de extindere pe plan internațional, în afara Europei.
„Am decis să creăm acest rol de Chief Growth Officer, care se bazează pe trei, aș spune, direcții principale de creștere. Prima este creșterea pe piețele internaționale, foarte importantă pentru noi. Nu numai Europa, ci și în afara Europei, pe piețe internaționale precum LATAM sau India. Al doilea punct, care a fost foarte important, este că în ultimii patru ani am făcut multe progrese în ceea ce privește produsele, dar trebuie să ne concentrăm și pe loialitatea și capacitatea complexă a clienților noștri. Înseamnă tot ceea ce este experiența clienților. Datorită digitalului, ar trebui să creștem și mai repede. Acesta este al doilea pilon al creșterii mele. Iar ultimul pilon este această capacitate de a fi unul, fiecare dintre noi un brand, dar toți o echipă”.
Referitor la indenpendența Dacia, Fabrice Cambolive spune că nu se va schimba nimic, dar cu unele nuanțe. „Independența într-o companie mare ca a noastră este o decizie colectivă la nivel de echipă de conducere cu un arbitraj final de la un CEO. Este o organizație normală. Ceea ce credem este că a existat un anumit număr de decizii pe care nu le-am luat suficient de repede înainte. Pentru mine, nu este o diferență în ceea ce privește independența. Este o diferență în ceea ce privește viteza. Când ai în fiecare lună să arbitrezi volumele, prețul, contribuția CAFE, trebuie să faci asta într-un mod foarte rapid”.