Renault a anunțat lansarea unui nou motor pentru modelul Duster, cel mai mic din gamă, unul care înlocuiește în sfârșit vechiul 1.6 Sce 115, care fusese retras încă de anul trecut, de la intrarea în vigoare a WLTP.
Dacia Duster va avea în gamă un nou motor, 1.0 TCe 100, motor pe benzină, care respectă normele de testare WLTP și devine, în acest moment, motorul entry-level al Duster. Pentru piața din Franța a fost anunțat la 12.490 euro, pe echiparea Acces,cea mai ieftină. Diferența față de alternativa cea mai ieftină diesel, Blu dCi 95, este de 2.200 euro, în timp ce diferența față de cel mai ieftin TCe 130, regăsit pe echiparea Essentiel, este de 1.800 euro, în Franța. Asta înseamnă că, în România, ar putea fi introdus la același preț cu cel pe care îl avea Duster Sce 115, de aproximativ 13.500 euro.
Motorul Tce 100 este fabricat la Pitești încă de la sfârșitul anului trecut, dar el a fost trimis, pentru început, în fabricile în care se asamblează Renault Clio, pentru a echipa acest model. Acum a venit și rândul mărcii Dacia, Duster fiind primul model, dar vor urma Sandero, Logan și celelalte modele din familia Dacia.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Motorul 1.0 TCe 100 are la bază motorul IG-T 100 de la Nissan, el fiind dezvoltat de Alianț Renault Nissan Mitsubishi pentru mașinile de clasă mică și compactă ale sale. Motorul are o cilindree de 999 cmc, 3 pistoane, o putere de 100 CP, cuplu maxim de 160 Nm și o greutate redusă, care contribuie la performanțele sale. Motorul va fi asociat cu o cutie de viteze în 5 trepte și va avea un consum mixt de benzină, dat oficial de producător, de 5,5 litri/100 km.
Dacia Duster va avea, astfel, trei versiuni alimentate cu benzină, începând cu micuțul TCe 100, și cele două versiuni de 1.3 litri, TCe 130 și TCe 150, dar și cele două motoare diesel, Blue dCi 95 și Blue dCi 115.