Dacia - pe locul 1 în Topul select al propulsiilor alternative din Germania, alături de Tesla Model 3 și Toyota Mirai

Dacia - pe locul 1 în Topul select al propulsiilor alternative din Germania, alături de Tesla Model 3 și Toyota Mirai
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 apr 2021

Dacia a reușit să atragă atenția Europei cu o propulsie alternativă care ieșise la un moment dat din grațiile publicului, iar acum își trăiește a doua tinerețe. Este vorba despre sistemul „hibrid” benzină - GPL, aflat pe modelele Sandero, Sandero Stepway și Logan. În Germania, vânzările de astfel de motorizări au poziționat pe primul loc noul Sandero în clasamentul mașinilor cu propulsie alternativă, pe segmentul său.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025 CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025

Dacia Sandero și Tesla Model 3 nu au aproape nimic în comun, cu excepția faptului că sunt automobile și au patru roți. Cu toate acestea, cele două modele se află în acest moment în clasamentul celor mai vândute mașini din Germania, din segmentul propulsiilor alternative. Dacă Tela Model 3 este lider, în luna martie, pe segmentul vehiculelor electrice 100%, Dacia Sandero este lider pe segmentul mașinilor care au motorizare GPL. Numărul acestora nu a fost foarte mare, deoarece acest tip de combustibil își cam pierduse din popularitate, însă Dacia a reușit să aducă din nou în atenția publicului acest carburant. Are o serie de avantaje, printre care și prețul, dar și emisiile sale de CO2 și de oxizi de azot, mult mai mici decât în cazul benzinei sau motorinei.

Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania

Revenind la vânzările din Germania, acestea au adus pe piață un volum impresionant, 30.101 unități de automobile exclusiv electrice, adică 10,3% din totalul pieței, în luna martie. Noile modele de la VW, Audi, BMW sau Mercedes au fost principalele responsabile pentru creștere, însă liderul pieței a fost Tesla Model 3, cu 3.699 de unități și o cotă de piață de 12,3% din segmentul său. În același timp, propulsiile plug-in hybrid (PHEV) au cumulat și mai multe vehicule: 35.580, 12,2% din piață, lider fiind VW Golf, cu 2.792 unități. Tot la capitolul electricelor există și segmentul fuel-cell, cu hidrogen, care însumează deocamdată doar 79 de unități, din care 63 reprezintă vehicule Toyota Mirai. În total, vehiculele cu propulsie electrică, totală sau parțială, au raportat 65.760 unități, adică 22,5% din totalul pieței, un procent greu de imaginat în urmă cu câțiva ani.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentului CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentului

Tot la capitolul propulsii alternative este inclusă însă și motorizarea hibrid (fără încărcare la priză), care în Germania a reprezentat 15,6% din piață, cu 45.640 unități. Lider a fost în luna a treia Audi A6, cu derivatele sale, cu un volum de 3.314 unități.

În fine, vine segmentul propulsiei cu GPL, care a însumat 1.245 de autovehicule, 0,4% din piața germană, segment pe care Dacia Sandero a fost lider, cu 342 de unități și o cotă de 27,5% din segment. Altfel spus, aproape o treime din mașinile cu GPL vândute în Germania, luna trecută, au fost Sandero.

EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București

Numărul total al vehiculelor cu propulsii alternative înmatriculate în Germania în martie a fost de 112.645 unități, reprezentând un încurajator 38,5% din piață.

Dacia nu a avut însă vânzări extraordinare, pe ansamblul gamei sale, în luna martie, în Germania. Potrivit datelor oficiale transmise de KBA, Dacia a înmatriculat 3.354 vehicule, cu numai 0,4% mai multe decât anul trecut, în a treia lună a anului.

Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală

Pe primul trimestru, înmatriculările Dacia din Germania au ajuns la 7.068 unități, cu 34,9% mai puțin decât în urmă cu un an. Printre condițiile nefavorabile care au condus la aceste rezultat slab s-au numărat dispariția unor modele din gamă și problemele de producție cauzate de criza semiconductorilor.

Piața auto din Germania, a doua cea mai mare piață a mărcii Dacia, a raportat un declin de -6,4%, în acest an, după primele trei luni, chiar dacă luna martie a adus o revenire consistentă a vânzărilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
propulsii alternative
dacia sandero
tesla model 3
piata auto germania
inmatriculari germania