Dacia reîncepe creșterea pe piața din Germania

Dacia reîncepe creșterea pe piața din Germania
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 sep 2023

După o lună de declin, care părea să anunțe o scădere a cererii pentru automobilele mărcii, Dacia a reușit o nouă creștere în Germania, pe o piață care pare că și-a revenit și a înregistrat o majorare substanțială în luna august.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața auto din Germania pare că s-a deblocat și a revenit la parametri dinaintea ultimelor crize, având în vedere că în luna august înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu aproape 38%, un procent pe care nu l-a mai înregistrat de foarte multă vreme. În total, pe cea mai mare piață auto din Europa s-au înmatriculat 273.417 autoturisme noi, o valoare la care a contribuit și Dacia, care a înregistrat o nouă creștere a vânzărilor.

În total, Dacia a înmatriculat în luna august, pe piața din Germania, 7.270 de autoturisme noi, aproape la egalitate cu Toyota și peste Tesla sau Renault, volumul fiind mai mare cu 30% față de cel din 2022, în luna similară. Chiar dacă nu a mai depășit pragul de 8000 de unități, Dacia se redresează după luna iulie, în care înregistra un ușor declin față de anul anterior și pare că rămâne în cărți pe această piață extrem de competitivă, în care nicio marcă importantă, de volum sau premium, nu a raportat scăderi în luna a opta.

După opt luni de la începutul acestui an, Dacia are 47.192 de autoturisme vândute în Germania, cu 31,9% mai multe decât în urmă cu un an, și o cotă de piață de 2,5%, afectată de creșterile mari ale unor competitori. Chiar dacă avansul Dacia nu mai este cel mai mare, așa cum se întâmpla la începutul acestui an, cele aproape 32 de procente sunt printre cele mai mari în rândul mărcilor de volum și contrastează fără discuție cu rezultatele negative pe care încă le mai prezintă mărci precum Renault (-5,4%), Citroen (-2%) sau Mitsubishi (-50%).

Dacia introduce actualizările online pentru navigație, inclusiv contra cost CITEȘTE ȘI Dacia introduce actualizările online pentru navigație, inclusiv contra cost

Volkswagen, liderul incontestabil al pieței germane, a crescut în acest an cu 15,8%, recuperând parțial pierderile din anii anteriori, în timp ce Opel, un brand german în pierdere masivă de popularitate, a crescut cu numai 0,8%.

Cele mai mari creșteri de la începutul anului sunt cele ale unor mărci electrice, în care MG se remarcă cu cele 145 de procente (cu un volum care crește din ce în ce mai mult, 2.454 în august și 14.091 pe opt luni), iar Tesla cu creșterea de volum (+90%, cu 47.192 automobile, cu peste 20.000 în plus).

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
vanzari dacia
inmatriculari dacia
piata auto germania