De ce nu funcționează aerul condiționat în trenurile din România. CFR Călători: Este prea cald afară

De ce nu funcționează aerul condiționat în trenurile din România. CFR Călători: Este prea cald afară
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 iul 2022

Instalațiile de climatizare din trenuri nu mai fac față din cauză că temperaturile exterioare au ajuns la 35 - 38 de grade Celsius, mai mult decât valorile pentru care aceste instalații pot funcționa, transmite CFR Călători.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Instalațiile de climatizare din trenuri nu mai pot atinge valorile de regim optim de funcționare, având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă depășește 35 - 38 grade, precizează compania feroviară într-un comunicat postat pe site-ul companiei. Asta, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45 - 48 grade, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului, și umiditate de 80%. Totodată, reprezentanții CFR admit că gradul de ocupare afectează confortul călătorilor, arată Adevarul.

FOTO Nicușor Dan anunță realizarea unui proiect mare de infrastructură pentru Capitală CITEȘTE ȘI FOTO Nicușor Dan anunță realizarea unui proiect mare de infrastructură pentru Capitală

„Referitor la cele prezentate, facem următoarele precizări: România este încadrată în zona climatică II, ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C - 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare”, precizează compania.

Astfel, singura modalitate de a îmbunătăți valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operațiile de mentenanță preventivă și monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condițiile descrise anterior, „lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanență, cu mențiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”.

CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimațiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și pentru a se putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, folosindu-se întregul parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr călători
aer conditionat