Divizia de mașini electrice a Renault va fi condusă operațional de fostul șef de strategie de la SEAT. Țintele noului business, extrem de ambițioase, se bazează pe patru modele și reducerea costurilor de producție

Divizia de mașini electrice a Renault va fi condusă operațional de fostul șef de strategie de la SEAT. Țintele noului business, extrem de ambițioase, se bazează pe patru modele și reducerea costurilor de producție
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 iun 2023

Renault Group a anunțat decizia de numire a lui Luca de Meo în funcția de CEO al noii divizii ce urmează să fie creată în perioada următoare, Ampere, care va prelua întreaga afacere cu mașini electrice a companiei. Pe lângă numele lui Meo au fost anunțate și cele două persoane care vor conduce efectiv compania: Chief Operativ Officer și Chief Financial Officer, două nume grele din cadrul Renault, din care unul vine de la SEAT. Renault spune că vrea să producă mașinile electrice cu costuri reduse cu 40%, în următorii ani, și să producă profit din 2025.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Noua divizie electrică a Renault, Ampere, va fi înființată în perioada următoare și va încerca să se listeze pe bursă printr-un IPO în ultima parte a acestui an. Renault a anunțat că va desfășura un eveniment de tip Capital Market Day în semestrul al doilea al anului, ceea ce înseamnă că un posibil IPO ar putea avea loc în toamna acestui an.

Decizia de numire a lui Luca de Meo în funcția de CEO al noii companii Ampere nu reprezintă o surpriză, având în vedere că întreg programul Renaulution, care include și această separare, a fost creat de șeful grupului francez.

A fost atribuit contractul pentru Drumul Radial 4 care va face conexiunea între localitatea Corbeanca din Ilfov și București CITEȘTE ȘI A fost atribuit contractul pentru Drumul Radial 4 care va face conexiunea între localitatea Corbeanca din Ilfov și București

Numărul doi în Ampere, Josep Maria Recasens, este mai puțin cunoscut publicului. El poate fi considerat strategul din spatele lui Luca de Meo, pe care italianul l-a adus în 2021 de la SEAT, acolo unde a ocupat diferite funcții în ultimii 20 de ani.

Cea mai înaltă poziție înainte de a pleca alături de Luca de Meo a fost cea de Director de Strategie, Secretar General și Director de Afaceri Publice al SEAT. În luna iunie 2021, el a fost instalat ca senior vice-președinte al Renault Group, pentru Strategii și Dezvoltarea Afacerii, fiind direct subordonat CEO-ului. A fost unul din oamenii care au lucrat la elaborarea și implementarea strategiei Renaulution. Principala sa misiune a fost „de derulare a strategiei de parteneriate” a Renault, precum și de „construcție a fazei Revolution”, parte a planului de transformare a companiei franceze.

ULTIMA ORĂ Guvernul semnează pentru noua rovinietă „TollRO” CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul semnează pentru noua rovinietă „TollRO”

Pe 15 ianuarie 2023, Josep Maria Recasens a primit în subordine și activitățile Renault pe piețele din Peninsula Iberică. La scurt timp, pe 1 februarie, el primește o nouă funcție în Renault Group: Chief Strategy Officer, funcție cu care intră ca membru cu drepturi depline în noua echipă de conducere executivă, numită Leadership Team, care a înlocuit vechiul Consiliu de Adminsitrație și Comitetul de Management Corporate. Noua structură încorporează cele două activități, strategică și operațională, ale conducerii Renault Group.

Josep Maria Recasens este absolvent de Inginerie Industrială, în Spania, cu specializare în Organizare Industrială. Odată cu numirea ca șef al Renault Iberia, poziție în care coordonează activitățile de producție pe care Renault le are în această țară, printre preocupările sale a intrat și cea de a încerca să câștige pentru Spania sediul global al viitoarei companii Horse, în care Renault, Geely și Aramco sunt asociați și vor produce motoare termice.

„Avem aceleași șanse ca România ca Horse să aibă sediul în Spania”, spune Rencasens în presa iberică, referindu-se la fabricile din Valladolid și Sevilla, unde Renault produce motoare și cutii de viteze. Înainte să fie numit COO al Ampere, Recasens a mai declarat că Renault caută țări în care să producă circa 400.000 de vehicule electrice, în afara Franței. Una dintre aceste țări ar putea fi chiar Spania, unde există investiții serioase în dezvoltarea unor ecosisteme electrice, cu fabrici de baterii și componente.

VIDEO Volkswagen și-a anunțat planurile în fața investitorilor: reduceri de costuri „ca la sala de fitness” și ținte clare pentru fiecare marcă CITEȘTE ȘI VIDEO Volkswagen și-a anunțat planurile în fața investitorilor: reduceri de costuri „ca la sala de fitness” și ținte clare pentru fiecare marcă

Al doilea nume în fruntea Ampere este Vincent Piquet, care lucrează pentru Renault din 2019. El a fost adus în companie ca șef de Performanță și Control, pe funcție de vicepreședinte, la brandul Renault. Din 1 aprilie 2022, după schimbările de top management în cadrul grupului, în urma cărora Thierry Pieton a devenit CFO al Renault Group, Vincent Piquet a fost avansat ca CFO al mărcii Renault.

Cei doi au ca misiune organizarea noii companii, care trebuie să reunească toate unitățile de producție de vehicule electrice, de baterii și de componente dedicate vehiculelor electrice. Renault spune că Ampere are 80% din investiții deja făcute, principalele ținte pentru următorii ani fiind o rată de creștere anuală a veniturilor de 30%, până în 2030, dar și obținerea de profit operațional și flux de numerar pozitiv din 2025. Până în 2030, compania ar trebui să ajungă la o marjă operațională de două cifre, ceea ce reprezintă o țintă extrem de ambițioasă.

Luca de Meo, noul CEO al Ampere, susține că are printre scopuri o reducere de 40% a costurilor pentru următoarea generație de vehicule. „Datorită muncii depuse în cadrul Grupului Renault în ultimii doi ani, Ampere este pe punctul de a decola, susținută de punctele forte inițiale de neegalat: unul dintre cele mai integrate lanțuri valorice de vehicule electrice din industrie, un pionier al vehiculului definit prin software și capabilități avansate de inginerie și producție”, spune de Meo.

VIDEO Volkswagen și-a anunțat planurile în fața investitorilor: reduceri de costuri „ca la sala de fitness” și ținte clare pentru fiecare marcă CITEȘTE ȘI VIDEO Volkswagen și-a anunțat planurile în fața investitorilor: reduceri de costuri „ca la sala de fitness” și ținte clare pentru fiecare marcă

Atuurile pe care se bazează Ampere sunt „acoperirea lanțului valoric al energiei electrice”, de la 30% în 2022, la 80% în 2030, platformele electrice native, dezvoltate de Renault împreună cu partenerii de la Nissan, software-ul de infotainment de la Google, parteneriatele cu Google, Qualcomm, Valeo și STMicroelectronics, ecosistemul din Franța, numit ElectriCity, unde pot fi produse până la 400.000 de vehicule electrice, cu țintă de 1 milion de unități și 80% dintre furnizori aflați la sub 300 km distanță. De asemenea, Ampere va prelua circa 10.000 de angajați Renault și va beneficia de 4.700 de dealeri ai Renault în Europa.

Gama de automobile electrice pe care se bazează Ampere la momentul înființării și listării sale va fi formată doar din modelul Megane E-Tech, la care se va adăuga SUV-ul Scenic E-Tech și viitoarele Renault 5 și Renault 4, ce vor fi lansate în 2024 și 2025. Acestora li se vor adăuga noile modele Alpine, ce vor fi derivate din cele Renault.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault ampere
masini electrice renault
luca de meo
josep maria recasens