Bugetul procedurii a fost estimat la 22,546 milioane de lei pentru o perioadă de 5 ani.
Ce riscuri vor fi asigurate
De asemenea, polițele vor acoperi vătămări corporale ale personalului care operează, deservește sau întreține cele 24 de rame electrice, inclusiv a decesului, ca urmare a vătămărilor produse în timpul operării, deservirii sau întreținerii vehiculelor feroviare specificate în poliță, pentru 110 mecanici de locomotivă-automotor, 10 mecanici instructori și 210 șefi de tren.

'Sfera de cuprindere a auditului include și verificarea modului de urmărire a clauzelor contractuale și legalității modificărilor aduse prin actele adiționale la contractul RUIC nr. 257/25.03.2022, încheiate cu furnizorul Alstom, în perioada 2022-2025.
Reamintim că documentul mai sus-menționat prevede furnizarea a 37 de rame electrice interregionale de tip Coradia Stream - RE-IR-1 și face parte dintr-un proiect fazat, fiind derulat în două etape succesive: prima etapă a fost finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020; a doua etapă este cofinanțată prin Programul Transport (PT) 2021-2027', se arată în comunicat.
Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni, respectiv până la finalul acestui an, iar valoarea totală a proiectului este de 1,7 miliarde de lei.

Aceste trenuri vor circula pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv: București - Constanța, București - Craiova, București - Ploiești- Brașov - Sighișoara - Alba Iulia - Deva - Arad - Timișoara, București - Craiova - Drobeta Turnu Severin - Timișoara - Arad și București - Craiova - Târgu Jiu - Deva.
Valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 270 de milioane de euro.
Acestea sunt primele trenuri pentru transport feroviar de pasageri furnizate de Alstom în România.