Compania aeriană britanică easyJet a eliminat 2% din cursele programate în sezonul de vară, afectând planurile de vacanță a 180.000 de clienți, din cauza problemelor legate de controlul traficului aerian din Europa, transmite Reuters.
Industria turismului este în alertă maximă pentru întreruperi în această vară, după ce sezonul de vârf din Europa de anul trecut a fost lovit de anulări, provocând haos în aeroporturi, deoarece industria nu a avut suficient personal pentru a face față revenirii rapide a cererii după pandemie, scrie News.ro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
În această vară, problemele legate de controlul traficului aerian vor fi probabil punctul slab, potrivit avertismentelor Eurocontrol, care gestionează spațiul aerian european.
EasyJet, cea mai mare companie aeriană din Marea Britanie după numărul de pasageri, a declarat luni că efectuarea de modificări acum înseamnă că ar putea evita anulările de ultimă oră, care au fost mai costisitoare și au cauzat mai multe neplăceri pasagerilor.
Compania aeriană a spus că are o mulțime de echipaje și piloți, dar îngrijorările legate de traficul aerian au însemnat că a anulat 1.700 de zboruri, majoritatea de la cea mai mare bază de la aeroportul Gatwick din Londra, din cele 90.000 programate pentru restul lunilor iulie și august.

Potrivit easyJet, 95% dintre pasagerii afectați au fost deja orientați către un zbor alternativ, deoarece a avut în mare parte zboruri consolidate cu frecvențe mari.
Spațiul aerian al Europei a fost afectat de războiul din Ucraina, lăsând mai puțină capacitate pentru aeronave, plus că problemele de personal în unele locații de control aerian și grevele provoacă blocaje, ceea ce face ca anulările în ziua respectivă să fie mai probabile.
”Ne pare rău pentru orice inconvenient pe care acest lucru l-ar fi cauzat”, a declarat easyJet într-un comunicat.