Este posibil ca ruta aviatică transsiberiană să se închidă

Este posibil ca ruta aviatică transsiberiană să se închidă
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 mar 2022

Vladimir Putin a admis că este posibilă închiderea celei mai scurte rute aeriene din Europa către Asia - coridorul transsiberian pe deasupra Rusiei. Ruta le permite companiilor aeriene străine să economisească patru-cinci ore de zbor, potrivit Komersant.ru.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dar nu doar ele vor suferi: compania "Aeroflot", care, ca și alte companii aeriene rusești, a rămas deja fără zboruri în străinătate, va rămâne fără veniturile rezultate din trecerea străinilor pe acest coridor, scrie Rador.

Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis! CITEȘTE ȘI Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis!

Până acum nu există încă o soluție în ceea ce privește problema utilizării avioanelor străine, dar, după cum a declarat președintele Putin, ministrul transporturilor, Vitali Saveliev, "are idei în acest sens".

Președintele Vladimir Putin a admis închiderea rutei aeriene Transsiberiene, cel mai scurt drum din Europa Occidentală spre Japonia și Asia de Sud-Est pentru transportarea străinilor.

Declarația a fost făcută la întâlnirea pe care președintele Putin a avut-o pe 5 martie cu femeile din efectivul de zbor al companiilor aviatice din Federația Rusă, răspunzând la întrebarea cât timp poate dura situația cu restricțiile impuse prin sancțiunile față de Federația Rusă, care au paralizat traficul aerian internațional.

7 zile, 7 nopți și 7 experiențe de trăit în Malta, Insula Mierii CITEȘTE ȘI 7 zile, 7 nopți și 7 experiențe de trăit în Malta, Insula Mierii

"Acest lucru nu depinde de noi, depinde de cei care fac acest lucru - o fac în detrimentul lor - a spus președintele - Cred că nici lor nu le place să facă asta.

Fac asta sub presiunea politică a autorităților lor. Rutele siberiene - dacă ei (transportatorii străini - nota Kommersant) nu vor trece prin Siberia, iar noi închidem prin Siberia (trecerea pe magistrala transsiberiană - nota Kommersant), vor crește timpul de călătorie, vor crește cantitatea de kerosen care va fi cheltuită pentru asta, vor crește costul biletelor și așa mai departe".

Șeful statului a precizat că pleacă de la faptul că "pe măsură ce situația se schimbă, în general, această direcție se va schimba și ea".

Potrivit estimărilor experților, economia de timp la utilizarea magistralei transsiberiene este, în medie, de patru-cinci ore, în comparație cu rutele alternative.

"Aeroflot" este beneficiarul fondurilor pentru zborurile companiilor aeriene străine peste Siberia, acum compania va pierde aceste fonduri - împreună cu toate zborurile internaționale care îi aduceau aviației rusești cea mai mare parte a veniturilor.

Uniunea Europeană a anunțat deja închiderea spațiului său aerian pentru transportatorii ruși, iar pe 26 februarie, în legătură cu operațiunea specială a Federației Ruse în Ucraina, a interzis furnizarea, leasingul, întreținerea și asigurarea aparatelor de zbor în Rusia.

Majoritatea companiilor aeriene rusești au fost înștiințate de companiile europene de acordare de leasing cu privire la rezilierea contractelor de reasigurare în noaptea de 7 spre 8 martie.

"Rosaviația" (Agenția federală pentru transport aerian) le-a recomandat companiilor aeriene cu avioane în registre străine să oprească zborurile peste hotare începând cu data de 6 martie. Compania "Aeroflot" a anunțat încetarea tuturor zborurilor începând cu data de 8 martie.

Vladimir Putin nu a explicat cum vor supraviețui în aceste condiții companiile aeriene rusești și dacă vor putea acestea în cele din urmă să păstreze flota de aeronave.

El a spus doar că "ministrul transporturilor (fostul șef de la "Aeroflot", Vitali Savelev - nota Kommersant) are propriile sale idei cu privire la acest lucru. "În general, eu susțin aceste idei. Îi vom oferi posibilitatea să negocieze cu partenerii... Pornesc de la faptul că vom zbura", a spus președintele.

Acesta vede avantajele situației actuale în dezvoltarea propriei infrastructuri și a avioanelor, între care a amintit de MS-21, Il-114-300 și "Baikal". Komersant.ru

viewscnt
Afla mai multe despre
coridorul transsiberian
rusia
asia