Volkswagen lansează noul microbuz electric ID.Buzz, dar nu a rezolvat problemele cu dealerii

Volkswagen lansează noul microbuz electric ID.Buzz, dar nu a rezolvat problemele cu dealerii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 mar 2022

Volkswagen lansează în această săptămână primul vehicul comercial complet electric al companiei, la cinci ani după prezentarea conceptului care anunța la acel moment ofensiva grupului german în segmentul electricelor și la șapte ani de la startul dezvoltării primei platforme modulare electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În această săptămână este așteptată lansarea oficială a lui ID. Buzz, versiunea electrică și modernă a lui VW Bulli, un automobil iconic, care a făcut istorie în anii 60 – 70 ai secolului trecut și care a adus în urma sa generații întregi de microbuze private, dar și comerciale. În 2017, Volkswagen prezenta conceptul ID. Buzz, alături de alte două concepte cu care marca începutul ofensivei electrice: I.D. și I.D. Crozz, care între timp au devenit modele de serie. ID.Buzz este singurul care și-a păstrat denumirea originală și cel care ar putea marca cea mai importantă schimbare de paradigmă în comportamentul clienților europeni. Minibuzul ID.Buzz va avea atât versiune de pasageri, cât și de marfă și va fi construit în uzina din Hanovra, care a fost special adaptată și modernizată pentru a putea produce vehicule electrice pe platformele electrice ale grupului.

Noul model ar trebui, de asemenea, să fie primul LCV care să intre în sistemul de vânzări de tip agenție, care presupune eliminarea contractelor de dealer, așa cum există în industria auto de decenii. Altfel spus, delaerii nu vor mai fi nevoiți să cumpere mașinile și apoi să le vândă cu ce preț doresc, ci ei vor fi doar agenți de vânzări, care vor încasa comision pentru fiecare produs vândut. Noile modele ID.3, ID.4 și ID.5 au deja astfel de contracte, însă ID.Buzz aduce o schimbare importantă: el vine de la VW Vehicule Comerciale, divizie care nu a reușit încă să semneze noile contracte cu dealerii. Din acest motiv, vânzările lui ID.Buzz, care erau prevăzute să înceapă în septembrie, riscă să fie amânate, scrie Autoobilwoche, care citează surse din interiorul companiei.

EXCLUSIV Dacia lucrează deja la un nou automobil electric și pregătește și un nou concept-car CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia lucrează deja la un nou automobil electric și pregătește și un nou concept-car

Concret, vânzările ar fi trebuit să fie făcute de rețeaua mărcii VW (autoturisme), printr-un contract cu VW Vehicule Comerciale. Dealerii din Europa sunt însă speriați de noile contracte și refuză să semneze deocamdată documentele care le-ar schimba radical poziția. Există soluția temporară a vânzării acestui model cu contractele vechi, în timp ce compania va încerca să obțină noile contracte, astfel încât să se atingă obiectivul stabilit de companie.

Contractul de agenție aduce o noutate importantă: constructorul este cel care vinde nemijlocit mașina către clienți, iar dealerul devine doar un agent. În acest fel, constructorul controlează direct prețul și vânzările, având o mai bună disciplină a prețurilor și implicit un profit mai stabil. Pentru dealeri, dispar multe responsabilități, dar apare o limitare a câștigurilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.buzz
vw electrice
vw id
id.3