EuroNCAP a schimbat verdictul „Nerecomandat” pentru BYD Atto 3. Sfat pentru cumpărători

Unul dintre modelele BYD a fost sancționat sever în 2024, după testele făcute de EuroNCAP pentru verificarea sistemelor de asistență ale mai multor modele.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
EuroNCAP a schimbat verdictul „Nerecomandat” pentru BYD Atto 3. Sfat pentru cumpărători

Acesta a primit verdictul „Nerecomandat”, după ce a abandonat comenzile și implicit șoferul care nu mai răspundea la comenzi.

O actualizare de sistem a adus acum un verdict ceva mai bun pentru acest model, dar este departe de a-l transforma într-o mașină de vis.

BYD Atto 3 are începând de acum înainte un scor ceva mai bun la testele privind sistemele avansate de asistență pentru siguranță, rezultatele fiind aplicabile și la mașinile deja vândute.

EuroNCAP a anunțat că producătorul chinez a făcut o actualizare de software care a permis îmbunătățirea modului în care funcționează sistemul de asistență atunci când șoferul nu răspunde la comenzi.

Umbrărescu lucrează în forță, vom circula pe autostradă de la București la Pașcani VIDEO CITEȘTE ȘI Umbrărescu lucrează în forță, vom circula pe autostradă de la București la Pașcani VIDEO

În 2024, într-un test amplu al EuroNCAP, BYD Atto 3 a primit cel mai slab verdict acordat de organizație vreunei mașini: „Nerecomandat”. Asta însemna că mașina pune în pericol pasagerii și șoferul suficient de mult încât nu există motive pentru o notă mai mare.

„Sistemul de asistență la viteză nu a interpretat corect indicatoarele rutiere și a obținut doar un punctaj modest la Competențele de Asistență”, spune EuroNCAP.

Pentru Safety Backup mașina „nu a atins standardele minime, în special cu performanța generală slabă a pilotului automat în cazul vehiculelor staționare și lipsa de acțiuni întreprinse în cazul unui șofer care nu răspunde”, a concluzionat EuroNCAP anul trecut.

Pentru acest scenariu critic, al șoferului care nu mai răspunde, EuroNCAP a spus la acel moment că sistemul lui Atto 3 dezactivează efectiv suportul direcției dacă sesizează o perioadă prelungită de inactivitate, dar menține neschimbat controlul vitezei, „lăsând șoferul care nu răspunde în mâinile propriului destin”.

ANUNȚ CFR - Nu mai puteți cumpăra o perioadă bilete online CITEȘTE ȘI ANUNȚ CFR - Nu mai puteți cumpăra o perioadă bilete online

Toate celelalte mașini din test, dar și multe testate ulterior, sunt programate ca, în cazul absenței unui răspuns din partea șoferului, mașina să încetinească și să oprească în siguranță pe partea dreaptă a carosabilului, după care să alerteze sistemul de urgență prin apel telefonic.

După actualizarea de software, verdictul EuroNCAP pentru BYD Atto 3 s-a modificat în consecință, în baza unui nou test. Scorul acordat este de 60% la competența de asistență și 72% pentru sistemul de siguranță suplimentară Safety Backup, în cazul mașinilor vândute deja, cu calificativ „Moderat”.

Nu este grozav, dar este mai bine decât „Nerecomandat”. Pentru mașinile noi, care sunt fabricate începând din 2025, modelul a primit un software complet nou, ceea ce a permis un verdict cu o treaptă mai sus: „Bine”. Nici acesta nu este „Foarte bine” dar e o veste ceva bună pentru clienții BYD.

Sistemul rămâne în continuare „Nerecomandat” pentru utilizarea în mediul urban și are scoruri foarte mici la unele dintre subsisteme, cum este cel de monitorizarea șoferului (5 puncte din 20) sau la asistența pentru viteză (9,5 puncte din 25).

Nici sistemul adaptive cruise control nu s-a îmbunătățit prea tare, având în vedere că la unele teste scorurile sunt marginale (apropierea de un obstacol staționar și apropierea de un obstacol care frânează).

Suzuki elimină motoarele full-hybrid de pe modelele sale din Europa din cauza vânzărilor slabe CITEȘTE ȘI Suzuki elimină motoarele full-hybrid de pe modelele sale din Europa din cauza vânzărilor slabe

„Proprietarii modelelor Atto 3 anterioare anului 2025 trebuie să se asigure că instalează cea mai recentă actualizare de software pentru a beneficia de un sistem îmbunătățit de asistență la conducere. Dacă nu sunt siguri cum să facă acest lucru, ar trebui să contacteze dealerul local BYD pentru sfaturi”, a transmis Richard Schram, Director Tehnic Euro NCAP.

Euro NCAP a introdus încă din 2020 evaluarea sistemelor de conducere asistată, bazată pe doi piloni. Unul este competența de asistență, echilibrul între nivelul de asistență oferit de vehicul și gradul în care sistemul ajută șoferul să rămână angajat în sarcina de conducere și de limitările sistemului.

Al doilea este Safety Backup, adică sistemul care acționează în situații critice pentru a evita o coliziune. Anul acesta, Euro NCAP și-a extins cerințele de monitorizare a șoferului și a introdus măsuri suplimentare pentru îmbunătățirea asistenței la viteză legate de relevanța benzii, caracteristicile drumului și pericolele locale.

În plus, scenariile Safety Backup au fost extinse pentru a include evitarea motocicliștilor, alături de pietoni și bicicliști.

Cele mai multe dintre modelele mărcilor europene au primit „niveluri excepționale de Competență de Asistență și Excelent Safety Backup”, conform EuroNCAP.

„Cumpărătorii de mașini interesați de această tehnologie trebuie să fie conștienți de faptul că, deși permite o experiență confortabilă de condus, are și minusuri în anumite condiții și poate crea noi riscuri atunci când este utilizată greșit.

Prin urmare, supravegherea șoferului și conștientizarea situației trebuie asigurate în orice moment în timpul utilizării acestor sisteme”, spune Adriano Palao Bernal, Director Tehnic ADAS & AD Euro NCAP.

Acesta menționează și care ar putea fi situațiile de risc în cazul acestor sisteme de asistență: „încrederea excesivă în sistem, distragerea prelungită a atenției și intervenția bruscă”. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0884 -0.00010.00 %
1 USD4.3642 -0.0096-0.22 %
1 GBP5.8646 +0.0262+0.45 %
1 CHF5.4799 +0.0140+0.26 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite