Porsche AG a anunțat că își schimbă strategia de electrificare, schimbare justificată ca o „reacție” și o „realiniere” a portofoliului de produse, cu un efect devastator pentru finanțele companiei.
Costurile pe termen scurt ale acestei modificări va aduce o marjă redusă în 2025 și se așteaptă ca pe termen mediu și lung să se înregistreze o mai bună reziliență a companiei la evoluțiile piețelor.
Porsche spune că strategia anterioară miza pe o creștere a pieței de mașini electrice până la 80% pe termen lung, de la 12,4% în 2024, previziune care se reduce în prezent la aproximativ jumătate.

Ceea ce vrea să facă Porsche este să permită o flexibilitate mai mare pentru propulsiile cu combustie și hibride cu încărcare la priză, în timp ce își consolidează portofoliul actual de produse, iar pe segmentul electric să-și amâne lansarea de modele electrice noi pe termen lung, iar perioada intermediară să fie dedicată modelelor cu range-extender, Cayenne și 718.
Pentru 2030, noul Cayenne cu combustie va fi noutatea principală, după ce planurile inițiale prevedeau doar o versiune electrică, simultan cu lansările noului 911 și noului Panamera, ambele cu ICE și PHEV.
O surpriză și mai mare va fi însă un B-SUV cu combustie și PHEV, în segmentul în care, din punct de vedere al dimensiunilor, se află și Duster, precum și un D-SUV, de asemenea cu benzină și plug-in hybrid, mai mare decât Cayenne.

Din punct de vedere financiar, previziunile din acest moment arată o reducere și mai mare a marjei operaționale, la maxim doi, descrisă de companie ca „ușor pozitivă”, față de 5-7% cât fusese estimată în primăvara acestui an, odată cu reevaluarea situației. Anul trecut, marja Porsche AG a fost de 14,1%.

Această nouă estimare a determinat VW Group să accepte o reducere cu peste 5 miliarde de euro a profiturilor generate de subsidiara Porsche AG. „Va fi un drum lung și greu și va necesita concentrarea deplină și eforturi susținute”, a declarat Oliver Blume, CEO VW Group și CEO Porsche AG.
Porsche, companie controlată de familiile Porsche și Piech, care sunt acționari principali și la VW Group, a trecut printr-o veritabilă furtună în acest an, după reevaluarea previziunilor financiare de trei ori, schimbarea aproape completă a conducerii și, acum, o reașezare strategică a portofoliului de produse, astfel că a devenit din cea mai profitabilă companie auto una cu o profitabilitate sub nivelul înregistrat de mărci de volum.