FOTO BMW testează iX5 Hydrogen în deșert

FOTO BMW testează iX5 Hydrogen în deșert
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 sep 2023

BMW continuă să investească în dezvoltarea unui sistem de propulsie cu hidrogen, pe prototipul iX5 dezvoltat în ultimii ani, bazat pe pilele de tip fuel-cell. Cele mai noi teste au fost făcute în deșert, pentru a vedea care sunt limitele acestui sistem la temeperaturile și condițiile extreme.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

BMW a ajuns la concluzia că pilele de combustie cu hidrogen funcționează foarte bine și în condiții de deșert, acolo unde temperaturile ajung la valori extreme. Mașinile BMW iX Hydrogen, o flotă de teste dezvoltată de marca germană în cadrul proiectului destinat propulsiei fuel-cell, au parcurs fără probleme distanțe importante, la temperaturi de 45 de grade Celsius, în deșerturile din Emiratele Arabe, cu variații mari de altitudine și umiditate.

FOTO Primele grinzi au fost montate pe Autostrada Moldovei CITEȘTE ȘI FOTO Primele grinzi au fost montate pe Autostrada Moldovei

„Sistemul de pile de combustie extrem de eficient, cele două rezervoare de hidrogen, motorul electric și bateria au făcut echipă cu unitatea centrală de control a automobilului pentru a-și demonstra performanța. Echipa de dezvoltare din Munchen a examinat atât funcționalitatea tuturor sistemelor electrice în condiții extreme, cât și furnizarea puterii de răcire pentru a permite performanța maximă a mașinii” transmite BMW din Dubai, la finalul testelor.

Testele cu prototipurile BMW iX5 Hydrogen sunt derulate în prezent în Europa, Japonia, Coreea, China, SUA și Orientul Mijlociu, având ca scop colectarea de informații „pentru dezvoltarea unui model produs în serie cu potențial”, după cum spune BMW Group. Compania folosește flota-pilot urmărește de asemenea dezvoltarea unei infrastructuri de realimentare de 700 de bari pentru toate categoriile de automobile.

Constructorul bavarez susține că, având în vedere calitățile propulsiei cu hidrogen, care permit autonomii foarte mari cu emisii zero, „tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen are potențialul de a servi ca un alt pilon în viitorul portofoliu de sisteme de propulsie al BMW Group”.

Guvernul Franței a anunțat: Dacia Spring va pierde subvenția. Francezii ar putea da năvală în România să cumpere mașini electrice ieftine CITEȘTE ȘI Guvernul Franței a anunțat: Dacia Spring va pierde subvenția. Francezii ar putea da năvală în România să cumpere mașini electrice ieftine

Mașinile BMW iX5 Hydrogen au în spatele grupului motopropulsor un sistem de pile de combustie care generează o putere de 125 kW/170 CP și o unitate de propulsie compactă, care utilizează tehnologia BMW eDrive de generația a cincea (motorul electric, transmisia și electronica de putere sunt grupate într-o carcasă compactă). Puterea totală a sistemului de propulsie este de 295 kW/401 CP. Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 de bari fabricate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). Împreună, aceste rezervoare pot conține aproximativ șase kilograme de hidrogen. Această capacitate de stocare oferă BMW iX5 Hydrogen o autonomie de 504 km în ciclul WLTP.

FOTO BMW testează iX5 Hydrogen în deșert

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw ix5 hydrogen
bmw fuel cell