FOTO Chinezii de la Nio atacă segmentul de top

FOTO Chinezii de la Nio atacă segmentul de top
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 dec 2021

Unul dintre cei mai îndrăzneți constructori de automobile din China, Nio, a prezentat al doilea sedan al său, ET5, unul care ar urma să devină lider din punct de vedere al autonomiei și rival direct al lui Tesla Model 3.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Nio ET5 este un sedan de clasă medie, cu dimensiuni specifice clasei medii. Silueta sa seamănă izbitor cu cea al lui Tesla Model 3, cu care și rivalizează nu doar estetic, dar și din punct de vedere al specificațiilor.

Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies CITEȘTE ȘI Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies

ET5 apare după modelul mai mare ET7 și are un preț comparabil cu automobilul american creat de Elon Musk: 328.000 de yuani, adică aproape 50.000 de euro. Prețul poate fi mai mic dacă se optează pentru o baterie închiriată, respectiv circa 38.000 de euro. Prețul anunțat este valabil pentru versiunea entry-level, care are o baterie ce asigură 550 km autonomie.

FOTO Chinezii de la Nio atacă segmentul de top

Noul model urmează să ajungă pe piață abia la finalul anului viitor, în luna septembrie, până atunci fiind așteptate deja, în luna martie, livrările primului sedant al mărcii, Nio ET7, ce rivalizează, teoretic, cu Model S.

Datele tehnice ale lui ET5 arată că mașina va avea un motor de 360 kW (489 CP), care va oferi un cuplu maxim de 700 Nm și o accelerație de 4,3 secunde, de la 0 la 100 km/h. Cea mai mare baterie disponibilă va avea o capacitate de 150 kWh, care va permite vehiculului să ruleze 1000 de km cu o singură încărcare. Primele țări în care mașina va fi disponibilă vor di Germania, Olanda, Suedia și Danemarca.

Compania chineză spune că vrea să-și extindă prezența în următorii patru ani în 25 de țări și regiuni ale lumii.

Modelele Dacia, printre vedetele pieței auto din Europa și în noiembrie: Sandero, al doilea cel mai vândut automobil, Spring, pe locul trei la electrice CITEȘTE ȘI Modelele Dacia, printre vedetele pieței auto din Europa și în noiembrie: Sandero, al doilea cel mai vândut automobil, Spring, pe locul trei la electrice

William Li, fondator, președinte și CEO al NIO, a spus în cadrul Nio Day, în care a fost prezentat noul model: „Anul 2021 a fost plin de provocări. Cu optimism și o atitudine pozitivă am crescut împreună cu utilizatorii noștri. În 2022 vom continua să impulsionăm dezvoltarea produselor și tehnologiilor noastre. Accelerăm dezvoltarea și extinderea rețelei noastre de servicii și deschidem piețe suplimentare în întreaga lume. Privim spre viitor cu încredere.”

FOTO Chinezii de la Nio atacă segmentul de top

Marca Nio, fondată în 2014, mai are în portofoliu un automobil ultrasportiv, EP9, una dintre cele mai rapide mașini electrice din lume, două SUV-uri electrice, ES8 (2018) și ES6 (2018), cu o versiune coupe a caroseriei, EC6 (2019). Modelul ET7 a fost prezentat în ianuarie 2021.

Nio are un puternic centru de cercetare și dezvoltare în Shanghai, precum și alte centre în Beijing, San Jose, Munchen, Oxford și alte locații globale.

FOTO Chinezii de la Nio atacă segmentul de top

viewscnt
Afla mai multe despre
nio et5
masini electrice
autonomie baterie 1000 km